پ.ی.د سکوت جامعه بین‌المللی در برابر حملات ترکیه را محکوم کرد

مجلس حزب اتحاد دمکراتیک پ.ی.د با انتشار بیانیه ای کتبی سکوت جوامع بین‌المللی در برابر حملات دولت ترکیه مقابل روژاوای کردستان و سوریه را محکوم کرد.

مجلس حزب اتحاد دمکراتیک پ.ی.د با انتشار بیانیه ای کتبی سکوت جوامع بین‌المللی در برابر حملات دولت ترکیه مقابل روژاوای کردستان و سوریه را محکوم کرد.

 

بیانیه حزب اتحاد دمکراتیک بدین گونه می باشد:"دولت ترکیه در برابر روژاوای کردستان به ویژه کانتون عفرین حملات خود را افزایش داده است. دولت ترکیه به وسیله مزدورانش مانع حل مسائل و بحران های موجود در سوریه می باشد. ارتش ترکیه به منازل و زمین های کشاورزی شهروندان یورش می کند و خسارت های جانی و مادی زیادی به ایشان وارد کرده است و در صدد تغییر جغرافیای سیاسی روژاوای کردستان و سوریه می باشد".

 

پ.ی.د درادامه دست نشان کرد:" دولت ترکیه نه تنها خواستار نابودی روژاوا کردستان است، بلکه با حملات خود می‌خواهد تمام سوریه را نیز به مستعمره تبدیل کند. هدف او نابودی پروژه سیستم فدرال دمکراتیک می باشد. رژیم ترکیه به منظور رسیدن به این هدف شوم، تبهکاران داعش و جبهه فتح الشام را تغذیه و مورد حمایت همه جانبه قرار می دهد".

 

حزب اتحاد دمکراتیک درپایان خاطر نشان کرد:" ما سیاست و حملات دولت ترکیه و سکوت جوامع بین‌المللی مقابل این دولت را شدیدا محکوم می نمائیم. روژاوای کردستان و به ویژه کانتون عَفرین با اراده خلق های خود در برابر ذهنیت استعمارگری دولت ترکیه مقاومت می کند و تمام شهروندان همراه و یاور نیروهای ی.پ.گ/ی.پ.ژ و ق.س.د می باشند. دولت ترکیه باید خوب این نکته را بداند که ما هرگز آرمان شهدای خود را فراموش نخواهیم کرد".