پ.ی.د: وظیفه تاریخی و اخلاقی، مقاومت را بر ما فرض کرده است [تکمیلی]

شورای عمومی حزب اتحاد دمکراتیک در بیانیه‌ای به تهدید‌های طیب اردوغان علیه شمال و شرق سوریه پاسخ داد

حزب اتحاد دمکراتیک با صدور بیانیه‌ای به تهدیدهای اردوغان علیه شمال و شرق سوریه واکنش نشان داده و ضمن فراخواندن جامعه بین‌المللی و حکومت سوریه برای همبستگی در مقابل اهداف اردوغان افزوده است:"وظیفه تاریخی و اخلاقی، مقاومت را تا تحقق پیروزی بر ما واجب کرده است."

 

 

در بیانیه آمده است:

"در شرایطی که مبارزان ق.س.د با کمک‌های ائتلاف بین‌المللی ضد ترور در حال نبرد با داعش هستند و این سازمان آخرین نفس‌های خود را در دیرالزور و هجین می‌كشد، اردوغان مناطق شرق فرات را تهدید نمود و یکبار دیگر علیه خلق‌های شمال و شرق سوریه اعلان جنگ کرده است.

 

ما همچون شورای عمومی حزب اتحاد دمکراتیک-پ.ی.د، ضمن محکوم کردن تهدید‌های اردوغان، آن را نشانه سنگ‌اندازی در مسیر حل بحران سوریه می‌دانیم که بارقه‌های امیدی در آن آشکار شده است. ما تأکید می‌کنیم که ترکیه تلاش دارد در چهارچوب برنامه‌ی موسوم به میثاق ملی برای تداوم عمر داعش و گروههای تروریستی تلاش می‌کند، تا اینچنین تمام مناطق شمال و شرق سوریه تا جنوب این کشور را اشغال کند. همچنین ترکیه به همکاری با گروهک‌های تروریستی که به وحشیانه‌ترین جنایت‌‌ها علیه خلق‌های سوریه دست زده‌اند ادامه می‌دهد. هدف ترکیه تضعیف امنیت، آرامش و زندگی مسالمت‌آمیزی است که خلق‌های شمال و شرق سوریه در سایه خون هزاران شهید محقق کرده‌اند. همچنین نابودی دستاوردی است که به عنوان خودمدیریتی دمکراتیک به بهترین شکل از خاک سوریه محافظت کرده است."

 

پ.ی.د در ادامه می‌افزاید:"سازمان ملل، شورای امنیت، دولت سوریه، جامعه عربی، سازمان همکاری اسلامی، احزاب سیاسی کردی، نیروهای دمکراتیک و متمدن در سوریه و منطقه و جهان و پیش از همه خلق‌های سوریه را فرامی‌خوانیم تا هم‌صدا اهداف زیاده‌خواهانه ترکیه را متوقف کنند. اعلان جنگ علیه منطقه[شرق فرات]، قبل از هر چیز اعلان جنگ در برابر نیروهای ائتلاف بین‌المللی بالاخص ایالات متحده آمریکاست."

 

پ.ی.د در پایان تأکید کرده است:"به مقاومت ق.س.د و خلق آگاهمان که حقیقت آزادی خویش را درک کرده است ایمان داریم و [اعلام می‌کنیم که] وظیفه اخلاقی و انسانی، مقاومت را تا دستیابی به پیروزی نهایی بر ما واجب کرده است."