پیروزی ترکیه در وحشیگری و شکست در تصرف عفرین

عفرین به قلب تپندەی نیروهای انقلابی در جهان بدل شده و به پیروزی خود باور دارد

۴٩ روز از هجوم هوایی و زمینی بی‌امان ترکیه به عفرین می‌گذرد. ترکیه در این مدت موفق به کشتار صدها غیرنظامی و ویرانی هزاران منزل مسکونی و ارتکاب انواع اقدامات وحشیانه شده است اما در جنگ شکست خورده و نظامیانش در باتلاق گیر کردەاند. عفرین به قلب تپندەی نیروهای انقلابی در جهان بدل شده و به پیروزی خود باور دارد.

تصاویر مربوط به لحظه ورود کاروان نیروهای مردمی مدافع عفرین به مرکز این شهر منتشر شد. صدها تن از ساکنین مناطق شمال سوریه در این کاروان خود را به عفرین رساندند و مورد استقبال گرم قرار گرفتند. این برای چندمین بار طی قریب پنجاه روز گذشته است که مدافعین عفرین از مناطق دیگر خود را به این منطقه می‌رسانند.

حاضرین در این کاروان امروز در روستای "برج‌القاس" در بخش شیراوای عفرین یک گردهمایی برگزار کردند و به حکومت ترکیه هشدار دادند عفرین لقمه ای است که در گلوی آن خواهد ماند.

 

جمیل احمد سخنگوی تجمع‌کنندگان گفت روژاوا مسلح به فلسفەی رهبر اوجالان است و اراده آنرا کسی نمی‌تواند با توپ و تانک بشکند.

 

ایستادگی مردم عفرین، مقاومت حماسی یگان‌های مدافع خلق و حضور رهبران احزاب و جریانات سیاسی و مدنی مهم روژاوا در عفرین نشان از عزمی جدی برای ماندن و پیروزی دارد.

۴٩ روز بمباران و حملات موشكی بی‌وقفه، ویرانی‌های گستردەای در مناطق کانتون عفرین ایجاد کرده است. صدها تن از غیرنظامیان و مبارزان در عفرین در طول این مدت جان خود را از دست داده و تعداد بیشتری زخمی شدەاند.

 

در مقابل، صدها تن از نظامیان اشغالگر ترکیه، القاعده و داعش در عفرین از بین رفتەاند.

 

امروز هم در نبردهای روی داده در بخش‌های بلبله، شرا، جندرس تعداد زیادی از تبه‌کاران مسلح کشته و زخمی شدند.

 

 دومین ارتش بزرگ ناتو، ششمین ارتش بزرگ جهان به علاوە وحشی‌ترین سازمان‌های تروریستی که از هواپیما و انواع جنگ‌افزارهای مدرن برخوردار هستند تاکنون شکست فاحشی در عفرین متحمل شدەاند که از لحاظ وسعت به اندازه یک استان ترکیه نیست.

 

عفرین با شجاعت و مقاومتی که از خود نشان داده، به قلب تپندەی نیروهای انقلابی در سراسر جهان بدل شده است.

ترکیه از روی همین عصبانیت است که غیرنظامیان را کشتار می‌کند و حتی منطقه مرزی سرکانی در روژاوا را توپباران کرده است. سه غیرنظامی از جمله یک کودک در توپباران سرکانی زخمی شدەاند.

 

ترکیه نگران از شکست در عفرین، دستگاه دیپلماسی خود را برای جلب حمایت خارجی فعال کرده است. از دیروز هیئتی از نمایندگان عالی‌رتبه نظامی و سیاسی در واشنگتن در حال مذاکره با دولت آمریکا هستند تا مجوز حمله هوایی به منبج در شمال سوریه را نیز بگیرند.

 

اما همزمان با این دیدار، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون دربارۀ ادامه عملیات نظامی ترکیه در عفرین، به این کشور هشدار داد. ژنرال آدریان رنکین گالووی گفت حمله نظامی ترکیه به عفرین دارد برای مبارزه با داعش ایجاد مانع می‌کند و ممکن است نیروهای سوریه دمکراتیك با عقب‌نشینی از جبهەهای جنگ بکلی به عفرین بروند.