پیشروی ارتش سوریه در ادلب؛ دهها تروریست رژیم ترکیه از پای درآمدند

نیروهای ارتش سوریه به پیشروی در منطقه ادلب شمال غرب این كشور ادامه می‌دهند. گزارش‌ها حاکی از کنترل یک شهرک استراتژیک توسط نظامیان دولت و تداوم پیشروی به سوی خان‌شیخون است. اعلام شد که در جریان درگیری‌های روز یکشنبه دست‌کم ۶١ تن کشته شده‌اند.

   بر پایه گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه راکت‌های هدایت شونده ارتش روسیه به مراکز استقرار گروهک‌های تبهکار وابسته به رژیم ترکیه اصابت کرده‌اند. از سوی دیگر گزارشهایی دال بر پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز آسمان مرکز سربازان روسیه در حمیمیم حومه لازقیه منتشر شده است.

   منطقه ادلب و چندین شهرک حومه آن از سوی تروریست‌های وابسته به انکارا و ارتش ترک اشغال شده‌اند. همچنین تروریست‌های تحت فرمان طیب اردوغان کنترل مناطقی از حما، حلب و لازیقه را در دست دارند.

   ارتش سوریه با همکاری روسیه متحد این کشور از سه ماه پیش حملات هوایی به مناطق تحت اشغال تبهکاران را آغاز کرده است. بنابر گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است نیروهای ارتش سوریه در حال نبردی سنگین با گروهک‌های تبهکار هیئت تحریر الشام و همچنین گروههای نزدیک به القاعده هستند. شهرک الهبیط در جنوب ادلب در نبردهای اخیر نظامیان رژیم سوریه از چنگ تبهکاران بازپس گرفته شده است.

   طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه با آغاز دور تازه عملیات از ماه آوریل این اولین منطقه ادلب است که به کنترل نیروهای دولتی درمی‌آید.

​​​​​​​   خبرگزاری دولتی سوریه سانا هم در گزارشی از کنترل شهرک الهبیط خبر داده است. علی ایوب وزیر دفاع سوریه به درخواست بشار اسد رییس جمهور سوریه از این منطقه دیدار کرده است.

​​​​​​​   نیروهای رژیم عصر یکشنبه به نزدیکی شهرک خان شیخون بزرگترین شهرک جنوب ادلب رسیده‌اند. رامی عبدالرحمان مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گفتوگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که نیروهای دولتی به ٩ کیلومتری شهرک خان شیخون که یک مرکز استراتژیک می‌باشد رسیده‌اند.

​​​​​​​   بازپس‌گیری شهرک الهبیط به تشدید محاصره شهرک‌های شمال استان حما می‌انجامد، ارتش سوریه طی روزهای اخیر این منطقه را بشدت مورد هدف حملات هوایی قرار داده است.

​​​​​​​   سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در ادامه از کشته شدن ۶١ تن از نیروهای طرفین در نبردهای روز یکشنبه خبر داده و می‌گوید، ٢١ نفر از نیروهای دولتی و ۴٠ تبهکار در روز یکشنبه کشته شده‌اند. همچنین روز شنبه ٧٠ تبهکار از پای درآمده بودند.

​​​​​​​   برپایه‌ی گزارشهای غیر موثق از ماه آوریل تاکنون ٨١٠ غیرنظامی، ١٢٠٠ تروریست وابسته به رژیم ترکیه و بیش از یکهزار نظامی دولت سوریه در نبردهای سنگین استان ادلب کشته شده‌اند.