پیوستن ۵٠ هزار مبارز عرب به مقاومت علیه اشغالگران

روئسای عشایر و معتمدین عرب شمال و شرق سوریه در پاسخ به فراخوان بسیج عمومی همراه با ۵٠ هزار مبارز به مقاومت علیه اشغالگران پیوستند.

   شیوخ و ریش‌سفیدان عرب در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که به بسیج عمومی برای دفاع از خودمدیریتی شمال و شرق سوریه ملحق شده‌اند.

   در بیانیه آمده است:

   "ما امروز در مقابل اشغالگری عثمانی‌ها مقاومت می‌کنیم. به درازای تاریخ از دست آنان آزار کشیدیم و تبهکاران آنان ملک و مال خلق سوریه را به یغما بردند و گروهک‌های تروریستی وابسته به اشغالگری ترک نقش مزدور را بازی کردند.

   به عنوان شیوخ و معتمدین عشایر عرب شمال و شرق سوریه آماده‌ایم که حدود ۵٠ هزار مبارز جوان عشایر و قبایل عرب شمال و شرق سوریه را برای کمک به نیروهای سوریه دمکراتیک اعزام نماییم تا در برابر اشغالگری عثمانی وحشی و تبهکارانش ایستادگی کنند. ما شاهدیم که جنگ در طول تاریخ ویرانی را برای خلق‌های منطقه به همراه آورده است، برادری خلق‌ها بنیان برابری، صلح و توافق است.

   ما از فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک تقاضا داریم که هر وجب از خاکمان از جرابلس تا عفرین و لیوا اسکندرون را از چنگ اشغالگری عثمانی رها سازند. مناطق تحت اشغال ترکیه که اکنون به لانه گروهک‌های ترویستی مبدل شده‌اند.

   به خلق‌های ترکیه می‌گوییم که از سیاست‌های اردوغان و آ.ک.پ فاصله بگیرید. او تخم نفرت و خصومت را در میان خلق‌ها می‌پراکند. با حملات خود فرزندان ما را به قتل می‌رساند و شهروندان ما را آواره می‌کند. تاریخ به حساب‌خواهی خون خلق‌های ما برخواهد خواست.

   از شورای سازمان ملل و شورای امنیت و بالاخص از اتحادیه عرب می‌خواهیم به وظایف اخلاقی و انسانی خویش برای توقف حملات اشغالگرانه ترکیه به خاک و خلقمان عمل کنند."