پیکر آلینا سانچز مبارز اینترناسیونالیست ی.پ.ژ در دِرک به خاک سپرده شد

پیکر پزشک و مبارز اینترناسیونالیست ی.پ.ژ، آلینا سانچز معروف لگرین چیا  طی مراسمی در آرامگاه شهیدان شهر دِرک در روژاوا به خاک سپرده شد. از پاتریکا، مادر این زن انقلابی که در مراسم حاضر بود نیز قدردانی شد.

پیکر پزشک و مبارز اینترناسیونالیست ی.پ.ژ، آلینا سانچز معروف لگرین چیا  طی مراسمی در آرامگاه شهیدان شهر دِرک در روژاوا به خاک سپرده شد. از پاتریکا، مادر این زن انقلابی که در مراسم حاضر بود نیز قدردانی شد.

روز گذشته جمع‌ کثیری از ساکنین حسکه در مقابل بیمارستان این شهر گردهم آمدند و پیکر آلینا سانچز مبارز جانباختە ی.پ.ژ را بر روی دستهایشان تا آرامگاه شهیدان در شهر درک بدرقه کردند.

مراسم در آرامگاه با ادای احترام بە شهدای مقاومت عفرین آغاز شد. شمار زیادی از ساکنین محلی، نمایندگان خودمدیریتی دمکراتیک کانتون جزیر، نهادها و سازمانهای اجتماعی و احزاب سیاسی در این مراسم حضور داشتند.

 

باراماز هَسنکار و چیاگر به نمایندگی از گردان بین المللی مبارزان اینترناسیونالیست یگان های مدافع خلق طی سخنانی اعلام کردند زمانی که دکتر لگرین با فکر و فلسفه اوجالان آشنا شد، به شمال سوریه آمد و به مبارزان روژآوا پیوست. 

روناهی سوزدار، عضو مرکز ژنولوژی و از دوستان نزدیک لگرین نیز طی سخنانی گفت او به روژآوا آمد تا در مبارزات آزادی خواهی شرکت کند و سوگند یاد کرده بود که با تمام توان از انسانیت دفاع کند.

مزگین احمد، مشاور خودمدیریتی دمکراتیک کانتون جزیر هم در سخنرانی خود گفت باید سطح مبارزات خود علیه دشمنان را افزایش دهیم. او گفت ی.پ.گ و ی.پ.ژ متعلق به خلق های آزادیخواه هستند.

 

در ادامه، نماینده مجلس خانواده شهیدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر لگرین، هویت دو شهید مقاومت عفرین، سوزان عمر با کد سارینا زاگرس و اوین محمد با کد علی درسیم را نیز آشکار کرد.

پاتریکا، مادر آلینا سانچز که از آرژانتین به روژاوا سفر کرده است نیز در مراسم خاکسپاری دخترش گفت او همواره درطول زندگی خود برای آزادی خلق های تحت ستم تلاش میکرد.

 

او گفت از شهادت دخترش در این راه احساس غرور می‌کند.

 

آلینا سانچز مبارز اینترناسیونالیست ی.پ.ژ  از آمریکای لاتین بە مبارزات آزادی خواهی کردها پیوست. او در در سنگرهای جنگ  حضور پیدا میکرد و با عشق در میدان مبارزه، رفقای مجروحش را مداوا می‌کرد.

دکتر لِگرین سعی کرد با سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی و سازمان‌های بهداشتی ارتباط برقرار کند تا آنچه را که لازم است برای کمک رسانی به همرزمانش به دست آورد.

 

آلینا سانچز با کد سازمانی لِگَرین چیا در ١٧ مارس ٢٠١٨ همراه با کمیته بهداشت روژاوا برای دیدار با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی به حسکه رفت اما در یک سانحه دلخراش رانندگی جانش را از دست داد.