پیکر دو مبارز جانباخته ی.پ.گ طی مراسمی شایسته به جنوب کردستان روانه شد

​​​​​​​پیکر "علی خبات" مبارز ی.پ.گ اهل هولیر، و "شاهین قره‌چوخ" مبارز فرانسوی ی.پ.گ با انجام مراسمی باشکوه از دروازه‌ی رسمی سمالکا روانه‌ی جنوب کردستان شد.

علی خبات مبارز یگانهای مدافع خلق، اهل هولیر می‌باشد و در شهر دیرک کانتون قامیشلو در حادثه تصادف خودرو به شهادت رسید، پیکر علی خبات امروز با انجام مراسمی همراه پیکر شاهین قره‌چوخ مبارز ی.پ.گ اهل فرانسه روانه‌ی جنوب کردستان شدند.

 

در این مراسم که در دروازه‌ی مرزی سمیلکا برگزار شد، خانواده‌ی شهید علی خبات که از جنوب کردستان آمده بودند، حضور داشتند. صدها مبارز ی.پ.گ و نیروهای اینترناسیونالیست مراسم نظامی را انجام دادند. بعد از پایان مراسم نظامی، دوستان شهید شاهین قره‌چوخ سخنرانی کردند و با شهیدان عهد بستند تا راه آنها را ادامه دهند. در این سخنان به انقلاب روژاوا اشاره شد و گفتند این انقلاب، انقلاب انسانیت است و برای همه‌ی خلقهای منطقه می‌باشد.

 

همچنین علی دیرک فرمانده‌ی ی.پ.گ گفت: پیروزیهایی که در روژاوای کردستان، شمال و شرق سوریه به دست آمده است در سایه‌ی قهرمانیهای شهیدان است. شهیدان رهبران خلق هستند، اگر آنها نبودند ما به این مرحله نمی‌رسیدیم.

 

دیرک خاطرنشان کرد که شهید خبات علی یکی از آن کسانی است که در ابتدای حمله‌ی داعش به شنگال و زاخو، برای یاری خلق به صفوف مبارزان پیوست. شهید علی تا لحظه‌ی شهادتش هرگز یک قدم عقب نشینی نکرد.

 

در این مراسم هوری عبدالله به نماینگی از جنبش جامعه‌ی دمکراتیک تَو-دَم به خانواده‌ی شهدا تسلیت گفت و اعلام کرد، شهید خبات علی و شهید شاهین قره‌چوخ به دلیل عشق و علاقه‌شان به انقلاب روژاوا به شمال سوریه آمدند و از ارزشهای انسانی دفاع کردند. انقلاب روژاوا اتحاد خلقهاست.

 

بعد از این سخنان لوح هر دو شهید قرائت شد. لوح شهادت شاهین به دوستانش تقدیم شد و لوح شهادت علی خبات نیز به پدر وی سپرده شد. پدر شهید علی گفت او با شهادت فرزندش سرافراز و سربلند شده است.

 

با سر دادن شعارهای درود بر شهدا، پیکر هر دو شهید وارد خاک جنوب کردستان شد.