پیکر مبارز اینترناسیونایست ی.پ.گ تشییع شد

طی مراسمی شایسته پیکر کندال رامُن مبارز اسپانیایی یگانهای مدافع خلق تشییع شد و در آرامگاه شهید خبات به خاک سپرده شد

طی مراسمی شایسته پیکر کندال رامُن مبارز اسپانیایی یگانهای مدافع خلق تشییع شد و در آرامگاه شهید خبات به خاک سپرده شد

 

رامُن مارا رول لانوف با کد سازمانی "کندال رامُن" مبارز اینترناسیونالیست ی.پ.گ روز ١٣ مه/ ٢٣ اردیبهشت در روستای باخوز به شهادت رسید. پیکر این مبارز انقلابی بنا به وصیت خود در روژاوای کردستان به خاک سپرده شد.

شهروندان دیرک بامداد دوشنبه ٢٨ مه/ ٧ خرداد پیکر شهید کندال را از بیمارستان شهید هوگر با دهها خودرو بسوی آرامگاه شهید خبات بدرقه کردند. پیکر این شهید روژاوا با مراسم سان نظامی وارد آرامگاه شد.

 

حقی نویسکار از گردان مبارزان اینترناسیونالیست ی.پ.گ با زبان انگلیسی سخنانی را ایراد کرده و از مبارزه شهید کندال در روژاوا و دیرالزور تجلیل نمود. نویسکار در ادامه اظهار کرد:" رامُن به اندیشه‌های رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان ایمان داشت و برای شرافت و آزادی خلق‌ها و ارزش‌های ملت دمکراتیک از اسپانیا به روژاوا آمد." نویسکار بر تداوم راه شهدا از سوی مبارزان اینترناسیونالیست تأکید کرد.

 

در ادامه مراسم محمد عبدالرحمان ریاست مشترک اقلیم دیرک طی سخنانی وضعیت حیاتی مبارزه در شمال سوریه را خاطرنشان کرده و خواهان اتخاذ مواضع انقلابی علیه اشغالگری رژیم ترکیه شد.

 

پس از قرائت شناسنامه مبارز شهید کندال رامُن پیکر وی با سردادن شعار "شهدا زنده‌اند" و هلهله مادران روژاوا به خاک سپرده شد.