پیکر ۵ شهید مقاومت شرف و انسانیت در قامشلو به خاک سپرده شدند

مبارزان آزادی که در مقاومت شرف و انسانیت شهید شده بودند، طی مراسمی پرهیبت در مقبره‌ی شهدای شهید دلیل ساروخان به خاک سپرده شدند.

   احمد سیورکلی (دلبرین) مبارز ق.س.د در ۱۲ اکتبر/ ٢٠ مهرماه در دیرالزور، محمد حسون عضو نیروهای آسایش داخلی در ١٢ اکتبر در سریکانی، آلان محمد و احمد قاسم اعضای نیروهای داخلی در ۱۳ اکتبر در روستای مبروکا، رامان علی عضو نیروهای دفاع ذاتی در ۱۲ اکتبر در سریکانی شهید شده بودند که طی مراسمی به خاک سپرده شدند.

   هزاران تن پیکر شهدا را در مرکز انجمن خانواده‌ی شهدای شهر قامیشلو تحویل گرفتند و با همراهی کاروانی به سمت مقبره‌ی شهدای شهید دلیل ساروخان به راه افتادند.

   کاروان شهدا در قبرستان توسط عده ی زیادی مورد پیشوازی قرار گرفتند.

​​​​​​​   در مقبره‌ی شهدا، مراسمی برای گرامیداشت شهدا برگزار شد و سپس محی الدین حسن عضو انجمن خانواده‌ی شهدا و زلال جگر رئیس مشترک جنبش دمکراتیک (تَو-دَم) به سخنرانی پرداختند.

​​​​​​​   زلال گفت،"ما با شهدا و مادرانمان عهد آزادی و انتقام خون آنها و نجات وطنمان را بسته‌ایم و به همین دلیل مقاومت می‌کنیم و به همین دلیل باید اتحادمان را نیرومندتر کنیم."

​​​​​​​   زلال اعلام کرد، حدود ۹ سال است در شمال و شرق سوریه مقاومتی تاریخی در جریان است. ما جنگیدیم  و هزاران شهید دادیم. به همین دلیل ما آزادیمان را بدست خواهیم آورد و برای محافظت از خون شهدا مقاومت می‌کنیم. دولت اشغالگر ترکیه تلاش می‌کند دستاوردهای شمال و شرق سوریه را از بین ببرد. ما هم مبارزه می‌کنم و شرف خلق‌ها را حفظ می‌کنیم. چندین سال است که علیه داعش می‌جنگیم، ما به جای همه‌ی جهانیان با داعش جنگیدیم. اما ذهنیت دولت دیکتاتوری ترکیه و منافع کشورهایی مانند آمریکا و روسیه در مقابل خلق‌های جها قرار گرفت. متاسفانه این واقعیت است.

​​​​​​​   سپس خواهر شهید محمد، سوزی حسن سخن گفت. وی گفت، "سال گذشته ما اینجا ایستاده بودیم و گفتیم می‌توانیم یک شهید دیگر به وطنمان تقدیم کنیم. امروز اینجایم و برادر و دوستم شهید شده است، عهد بستم اشک نریزم و اشکهایم را برای انتقام پنهان می‌کنم."

​​​​​​​   سوزی همچنین گفت، "زمانی که شهید محمد به سمت سریکانی به راه افتاد گفت" امروز روز شرف است. اگر ما از شرافتمان دفاع نکنیم چه کسی این کار را می‌کند؟"

​​​​​​​   سپس اسامی شهدا اعلام و لوح شهادت به خانواده‌ها تحویل داده شد. پیکر شهدا در میان شعارهای حاضرین و مادران به خاک سپرده شد.