پیکرهای ٢٠ شهید حماسه عفرین تشییع شدند

هزاران نفر از ساکنان عفرین و شمال سوریه پیکرهای ٢٠ مبارز شهید مقاومت تاریخی عفرین را طی مراسمی باشکوه در آرامگاه شهید آوستا خابور به خاک سپردند

هزاران نفر از ساکنان عفرین و شمال سوریه پیکرهای ٢٠ مبارز شهید مقاومت تاریخی عفرین را طی مراسمی باشکوه در آرامگاه شهید آوستا خابور به خاک سپردند

خلق قهرمان بامداد امروز با حضور در مقابل بیمارستان آورین پیکرهای شهدا را با سردادن شعار "شهیدان زنده‌اند" بسوی آرامگاه شهید آوستا بدرقه کردند.

 

پس از رسیدن پیکر جانباختگان راه آزادی، در احترام به شهدا یک دقیقه سکوت اعلام شد. سپس قهرمان محمد به نمایندگی از مجلس خانواده شهدای شمال سوریه و ولیده بوتی از مسئولین سازمان کنگره زنان ستار سخنانی ایراد نمودند.

 

سخنرانان ضمن ابراز تسلیت به خانواده شهدا خاطرنشان کردند:"ارتش غاصبگر ترکیه به خیال خود با بمباران عفرین می‌تواند این شهر را خالی از سکنه کند. اما با اتحادی که همگان شاهد آن هستیم و با صیانت از میراپ شهیدان، توهم‌های اردوغان و ارتش وی نقش بر آب شده‌اند."

 

مادر شهید شروان شراوا هم در سخنانی گفت:" از اینکه فرزندم شهید راه میهن است به خود می‌بالم. پسر من در مقاومتی تاریخی برای که در تمام جهان بازتاب یافته است به شهادت رسید." سپس خواهر شهید شروان ترانه‌ای انقلابی را برای حضار قرائت کرد.

 

پیکر پاک ٢٠ شهید مقاومت عفرین در آرامگاه شهید آوستا خابور با طنین شعار "شهدا زنده‌اند" و هلهله مادران به خاک سپرده شد.

 

اسامی شهدا:

رزگار موسی، عبدالرحمان عبدالله، محمد رشید، عمر محمد عمر، رونی محو، حسن نصری، رزان الرابو، فراز حسین، حافز حسون، جمعه مصطفی، بشار کولو خیری، قورتای وان، فایق عبدو، مولیده محمد، سینال حیدر، زکور حمو، عدنان رشید، عبدالرحمان شیخ خلیل، مدینه حسین و محمد محمد.