چپاولگری رژیم غاصب ترک بر علیه طبیعت و منابع عفرین ادامه دارد

نه تنها حقوق بشر و زندگی انسان بلکه طبیعت و منابع عفرین هم مورد تعرض رژیم غاصب ترک قرار گرفته است. رژیم ترک علاوه بر غارت محصول زیتون عفرین، درختان زیتون این منطقه را ریشه‌کن می‌کند

رژیم ترک پس از آغاز حمله غاصبگرانه به عفرین در ٢٠ ژانویه ٢٠١٨ و اشغال آن در ١٨ مارس همین سال، روزانه به غارت این منطقه از روژاوا می‌پردازد.

دولت ترک و تروریستهای وابسته به آن به ترور دولتی علیه ساکنان عفرین دست زده‌اند. رژیم ترک با کمک تبهکاران خانواده‌های بنیادگرا و تروریست را از مناطق دیگر به عفرین منتقل کرده و در تلاش است تا بافت جمعیتی عفرین را تغییر دهد. این تبهکاران با همکاری ارتش ترک خانه و اموال عفرینی‌ها را مصادره کرده و به ربودن غیرنظامیان منطقه دست می‌زنند و با هدف دامن زدن به رعب و وحشت میان مردم پس از شکنجه وحشیانه آنان را به قتل می‌رسانند.

 

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش‌های اخیر به جنایت علیه بشریت در عفرین اشاره کرده است.

 

هجمه رژیم اشغالگر ترک نه تنها به خانه و اموال شهروندان بلکه طبیعت منطقه و منابع زندگی مردم را نیز هدف قرار داده است. سربازان ترک و تبهکارانشان محصول زیتون عفرین را که یکی از منابع اصلی زندگی عفرینی‌هاست غارت می‌کنند و پس از آن درختان را با بیل‌های مکانیکی ریشه‌کن نموده‌اند.

 

خبرگزاری فرات در گزارشی از چند وچون توافق مابین رژیم ترک و تبهکاران برای غارت، انتقال و فروش محصول زیتون عفرین به كشورهای اروپایی مدارکی منتشر کرده بود.

 

در تصاویر ویدیویی که توسط یکی از ساکنان عفرین به خبرگزاری فرات ارسال شده نشان داده می‌شود که چگونه باغ‌های زیتون توسط ارتش ترک نابود شده‌اند و درختان آن ریشه‌کن می‌شوند.

 

این تصاویر جنایت‌های سربازان اردوغان را نشان می‌دهند. محل ضبط تصاویر منطقه ماسکا در بخش راجو حومه عفرین است. در تصاویر درختان زیتون دیده می‌شوند که توسط خودروهای راهسازی متعلق به ارتش ترک ریشه کن می‌شوند.