ک.ن.ک: باید همه با هم مانع اشغالگری ترکیه شویم

​​​​​​​ک.ن.ک بیانیه‌ای در مورد تهدیدهای ترکیه بر علیه روژاوای کردستان و بمباران کمپ پناهجویان مخمور توسط جنگنده های رژیم ترکیه منتشر کرد و خاطرنشان نمود خلق ما در هر جایی که هستند باید روی پای خود بایستند، وضعیت خطرناک است

متن بیانیه‌ی ک.ن.ک:

"دولت ترکیه تهدیدهایش بر ضد روژاوا و کل کردستان را افزایش داده است

 

دولت ترکیه هدف خود را نابودی دستاوردهای خلق کرد اعلام کرده و برای آن سوگند خورده است. اقدامات سالهای اخیر این واقعیت را به خوبی نشان می‌دهد. در شمال کردستان به ویرانگری خود ادامه میدهد و میهن را به زندانی برای خلق و رهبرانش تبدیل کرده است. آنها تنها به درون مرزهای ترکیه بسنده نکرده و اکنون روژاوای کردستان را هدف قرار داده‌اند.

 

رئیس جمهور ترکیه اردوغان پس از آنکه همراه شرکایش باغچلی و ارگنکون مشاوره کرد، دستور داد تا از کوبانی و گرسپی تا سریکانی و دیرک را کنترل کنند. هدفشان واضح است. می‌خواهند خودمدیریتی روژاوا را نابود کنند. دولت ترکیه نمی‌خواهد خلق کرد به همراه سایر خلقها در آزادی و آرامش زندگی کنند. ایران و هم پیمانانش در بغداد در این راه به آنها [رژیم ترک] یاری می‌رسانند. نقطه‌ی اشتراکشان فشار بر کردهاست.

 

چنین تلاشهای خلق کرد و همه‌ی دستاوردهایش را در خطر جدی قرار می‌دهد. با اشغال روژاوای کردستان توسط ترکیه، جنوب کردستان نیز محاصره می‌شود و این به معنای در تنگنا قرار گرفتن کل کردستان است.

 

در اشغال عفرین مشخص شد که روسیه در فکر منافع خود و هم پیمانش، سوریه است. در لشکرکشی بغداد به کرکوک مشخص شد که آمریکا نیز در فکر منافع خودش است. در میان محاسبات ابرقدرتها در منطقه، کردها نیز باید به فکر خود باشند. دولت آمریکا در مقابله با تروریسم و داعش با کردها در حال همکاریهای منطقه‌‌ای است اما متاسفانه در مقابل ترکیه نرمش به خرج می‌دهد و همین به ترکیه جسارت می‌بخشد.

 

اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که دولت ترکیه به حملات و اشغالگری خود ادامه می‌دهد

کنگره ی ملی کردستان ک.ن.ک وضعیت کنونی را خطرناک نامید و از همه‌ی کردستانیان و رهبران آنها می‌خواهد که رخدادهای اخیر را تنها به چشم تهدید نبینند. با جدیت از روژاوای کردستان حمایت کنند.

 

رهبران کردستان باید همه با هم شرایط کنونی کردستان را با احساس مسئولیت ملی و میهنی به عهده بگیرند و با هم نقشه‌ی دفاع از میهن را فراهم کنند. باید با اتحاد خود به آمریکا نشان دهند که پیروزی ترکیه شکست آمریکاست.

 

یک روز پس از تهدیدهای اردوغان در ۱۲ دسامبر، جنگنده‌های دولت ترکیه به شنگال و مخمور حمله کردند. در مقابل این تهدیدات و حملات خلق ما در هر جایی که هستند باید بپا خیزند.

 

وضعیت بسیار خطرناک است. خلق کردستان و رهبران آن، چه در داخل میهن و چه در خارج آن، باید این مسئله را بالاتر از همه‌ی مسائل قرار دهند و باید مانع اشغالگری دولت ترکیه شوند.