کشتار جمعی خونین پنجم مارس کانتون عفرین

هواپیماهای جنگی دارند مناطق مسکونی عفرین را با موافقت بین‌المللی بمباران می‌کنند و صدها بمب در عفرین فرود آوردەاند

مقاومت عفرین در برابر ارتش اشغالگر ترکیه و شاخەهای القاعده در چهل وششمین روز متوالی در حالی ادامه دارد که دیروز کشتار خونین و وحشیانەای در عفرین صورت گرفت. هواپیماهای جنگی دارند مناطق مسکونی عفرین را با موافقت بین‌المللی بمباران می‌کنند و صدها بمب در عفرین فرود آوردەاند.

 

خبرها حاکیست در روستای "بربنه" واقع در بخش راجوی کانتون عفرین دستکم سه غیر نظامی جان خود را از دست دادند و هجده تن دیگر زخمی شدند. در ساعات صبح دیروز تصاویری از مجروحین این روستا به دست آمد که آنها را غرق در خون نشان می‌داد.

 

شماری از مجروحین، کودکان خردسال هستند که در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند. مقامات پزشکی عفرین اعلام کردند سه تن در اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند. همچنین پیکر بی‌جان سه تن دیگر از زیر آوار خانەها بیرون کشیده شد.

 

در عین حال در حمله هوایی به مرکز بخش جندرس یک کشتار جمعی دیگر روی داد. دستکم سیزده تن جان خود را از دست دادند. سه تن از جانباختگان کودک هستند. بخش شرا هم امروز هدف حملات شدیدی هوایی قرار گرفته است.

 

در دو روز گذشته صدها بمب در مناطق مختلف عفرین فرود آمده. آنجلا رشو ریاست مشترک شورای بهداشت عفرین دیروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد بیش از ٢١٢ غیرنظامی جان خود را در حملات ترکیه از دست داده و بیش از ششصد تن زخمی هستند. او از کمبود امکانات درمانی در عفرین خبر داد و گفت ادامه جنگ و بمباران تأثیر روحی و روانی مخربی بویژه بر کودکان و زنان گذاشته است.