کشتار کودکان تل رفعت از سوی ترکیه در سلسله تظاهراتی در شمال-شرق سوریه محکوم شد

ساکنان شمال-شرق سوریه اعلام نمودند که اشغالگری ترک و رفتارهای ضد بشری آن دولت قابل پذیرش نیست. همچنین قتلعام کودکان عفرینی در تل رفعت در بسیاری از مناطق با راهپیمایی پر شکوه خلق محکوم شد.

با شعار 'فاشیسم ترک را در خون کودکان تل رفعت غوطه ور خواهیم کرد'، در مناطق و شهرهای شمال-شرق سوریه به منظور محکوم کردن اشغالگری دولت ترک و جرایم این دولت در کشتار کودکان عفرینی در تل رفعت- که در نتیجه ان ١٠ نفر از آوارگان عفرینی کشته و ١٢ نفر نیز مجروح شدند- تظاهرات پر شکوهی برگزار گردید.

روز گذشته در شهر قامیشلو حزب اتحاد دمکراتیک به منظور محکوم کردن قتلعام دولت ترک در منطقه تل رفعت که در آن ده غیر نظامی با ٨ کودک در آن جان خود را از دست دادند، راهپیمایی برگزار نمود. این راهپیمایی با شعار "فاشیسم ترک در خون کودکان تل رفعت غوطه‌ور می‌شود"، برگزار شد و صدها نفر از شهروندان قامیشلو در این راهپیمایی مشارکت کردند.

عدالت عمر از اعضای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در بخشی از این راهپیمایی  به ایراد سخنرانی دست زده و اعلام نمود که دولت اشغالگر ترک در مقابله با فرزندان عفرینی در تل رفعت دست به قتل عام زده است. عدالت عمر در بخش دیگری از سخنان خود افزود که ترکیه با این اقدام خود تمامی قوانین بین‌المللی حقوق بشری را نیز نقض می‌کند. دولت اشغالگر ترک روزانه به ما حمله کرده و اموال ما را غارت می‌نماید. خلقمان کشته می‌شود و مناطق ما اشغال می‌شوند. این اقدامات ضد بشری در مقابل انظار جهانیان انجام می‌شوند. متاسفانه جامعه بین‌المللی در مقابل اشغال مناطق ما و کشتار خلقمان سکوت پیشه کرده است.

حسکه:

معترضان به قتلعام دولت اشغالگر ترک در منطقه تل هجره شهر حسکه اجتماع کرده بودند و با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر محکومت قتل عام کودکان عفرینی در تل رفعت در برخی از مناطق این شهر به راهپیمایی پرداختند. سلیمان بدر از اعضای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در این میتینگ پایانی این راهپیمایی به سخنرانی پرداخته و اظهار داشت که امروز ما یکی از قتلعام‌های اردوغان را در اینجا محکوم می‌کنیم، قتلعامی که دشمن خونخوار ما بر سر فرزندان تل رفعت آورده است... تمامی تبهکارانی که همراه با ارتش ترک علیه ما نبرد می‌کنند، تبهکاران داعش اما با اسامی متفاوت هستند. سلیمان بدر در بخشی دیگری از این سخنرانی خود اظهار داشت که اردوغان حملات خود را علیه مناطق شمال-شرق سوریه تحت عنوان آشتی تداوم می‌بخشد. اما در واقع این عملیات اعمال خشونت و کشتار علیه خلقهای شمال-شرق سوریه می‌باشد.

صدها نفر از ساکنان منطقه تل کوچر به منظور محکومیت قتلعام تل رفعت در نتیجه توپ باران ارتش ترک و تبهکاران وابسته به آن نیز دست به راهپیمایی زدند. در این راهپیمایی تصاویری از کوکان جانباخته و پرچمهای یگانهای مدافع خلق و یگانهای مدافع زنان در دست ساکنان منطقه در اهتزاز بود. این راهپیمایی در مقابل پارک زنان این شهر آغاز شد و در مرکز شهر با میتینگی به پایان رسید. در این میتینگ نیز عبدالهادی احمد از اعضای مجلس حزب اتحاد دمکراتیک به ایراد سخنرانی پرداخت. عبدالهادی احمد سکوت مجامعه بین المللی را در مقابل قتلعام تل رفعت محکوم نمود. در این راستا احمد اظهار داشت که ارتش اشغالگر ترگ و تبهکاران وابسته به آن، این کشتار را در مقابل سکوت جامعه جهانی انجام داده و تلاش دارند تا ازاده خلقمان را درهم بشکنند. لازم است که ما در شمال-شرق سوریه متحد بوده و سرزمینمان را از لوث اشغالگری دولت ترک و تبهکاران وابسته به ان پاک کینم.

صدها نفر از ساکنان منطقه شدادی و مناطق اطراف آن؛ روز گذشته ناراحتی و نفرت خود را از قتلهام کودکان تل رفعت توسط ارتش اشغالگر ترک نشان دادند. در این راهپیمایی همچنین مراتب نارضایتی از جامعه جهانی نیز نشان داده شد که با سکوت خود به این جنایت ان را تایید می کند. در این راهپیمایی ریاست مشترک شهرداری خلق در منطقه عبدالرحمن الدخویج به سخنرانی پرداخته و قتلعام کودکان را توسط دولت اشغالگر ترک محکوم نموده و این اقدام ارتش اشغالگر ترک را یکی از مجموعه اقدامات ضد بشری توصیف کرد. در این سخنرانی وی از همه درخواست نمود که راه حلی دمکراتیک و عادلانه برای از میان برداشتن ظلم در پیش گرفته شود.

صدها نفر از ساکنان منطقه گرکی لگه علیه قتلعام خلق عفرین که از سر ناگزیری در منطقه تل رفت آواره شده‌اند، به خیابانها امدند. این راهپیمایی از میدان شهید خبات آغاز شد و با شعارهایی حاکی از محکومیت اقدامات دوات ترک ادامه یافت. این راهپیمایی در خاتمه با میتینگ خلق در مرکز شهر خاتمه یافت. در سخنرانی پایانی این میتینگ سیلوانا علی به عنوان عضو رهبری حزب اتحاد دمکراتیک به خانواده‌های شهدا تسلیت عرض نمود. سیلوانا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که به دلیل اقدامات ضد بشری، باید اردوغان در دادگاه بین‌المللی محاکمه شود.

هزاران نفر از ساکنان دیرک، اعضای نهادهای جامعه مدنی، اعضای احزاب سیاسی و دینی به منظور محکومیت کشتارهای کودکان عفرینی در تل رفعت در میدان آزادی گردهم امدند. در این راهپیمایی کودکان دیرکی تصاویری از کودکان شهید تل رفعت را در دست داشتند. این راهپیمایی در مقابل دفتر حزب اتحاد دمکراتیک به نشست خلق تبدیل شد. سلیمان ابوبکر در این نشست به سخنرانی پرداخته و به خانواده‌های جان باختگان این کشتار تسلیت عرض نمود. ابوبکر در این سخنرانی با اشاره به وحشیت دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن در قبال کودکان گفت: هدف دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن از میان برداشتن تجربه شمال-شرق سوریه است.

در شهرهای تل حمص و دیگر شهرهای روژآوا نیز گردهماییهایی پر شکوهی در اعتراض و محکومیت کشتار کودکان عفرینی در تل رفعت برگزار شد.