کوبانی زیباست

کوچه‌ها، میدان‌ها و پارک‌های کوبانی زیبایی ویژه‌ای به این شهر بخشیده‌اند. کوبانی از هر لحاظ در حال بازسازی است

کوچه‌ها، میدان‌ها و پارک‌های کوبانی زیبایی ویژه‌ای به این شهر بخشیده‌اند. کوبانی از هر لحاظ در حال بازسازی است

 

"به کوبانی خوش آمدید" این تابلوی ورودی‌های شهر است. با آمدن به این شهر زندگی را در آن می‌توان دید. جو معنوی این شهر روایت تولد نوینی را به میهمانان و مسافران می‌دهد. حمله داعش با همکاری ترکیه به این شهر در ٢٠١۴ و حماسه مقاومتی عاشقان خاک و آزادی که جهانیان را به واکنش واداشت امروز بیش از هر زمانی در کوبانی ثمر داده است. کوبانی واقعا زیباست.

کوچه ۴٨ بزرگترین کوچه کوبانی است. تمام این کوچه با درخت و گُل تزیین شده است. در میدان زن و در میدان مرکزی شهر هم پارکهای بزرگی ساخته شده‌اند.

شهرداری و مردم در حال بازسازی هر چه زیباتر این شهر هستند. یکی از ساکنان شهر دلیل زیبایی منحصر بفرد شهر را اینگونه بیان کرد:"اکنون از صمیم قلب درک کرده‌ایم که شهر مال ماست. پیش از این شهر ما در اشغال رژیم بعث بود. بعثی‌ها ما را مهمان می‌دانستند و حتی به ما شناسنامه هم نمی‌دادند. اما اکنون دیگر این سرزمین به صاحبان تاریخی خود برگشته است و هر فرد در تلاش برای زیباتر کردن کوبانی است."

 

تمام این دستاوردها در خلال سه سال گذشته علیرغم تحریمهای چهار جانبه محقق شده است. ساکنان محله‌های کانیا کوردان و جاده حلب هم خواستار گسترش فعالیت‌های بازسازی و آبادانی در این بخش شهر هستند.