کودار: آیا حکومت اقلیم تلویحا اجازه اقدامات تروریستی را به جمهوری اسلامی داده است؟

کودار از خلق کردستان در داخل و خارج از میهن‌ خواست تا با برگزاری گردهمایی اعتراضی در مقابل کنسولگری‌های رژیم ایران اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی را رسوا نمایند.

ریاست مشترک جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان-کودار با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اعمال تروریستی رژیم ایران مراتب همدردی خود را با خانواده شهید اقبال مرادی، دوستان و آحاد خلق میهن‌دوست کردستان بیان داشته و از خلق کردستان در داخل و خارج از میهن‌ خواست تا با برگزاری گردهمایی اعتراضی در مقابل کنسولگری‌های رژیم ایران اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی را رسوا نمایند.

 

کودار در بیانیه خود شخص نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان را مسئول فراهم نمودن شرایط ترور فعالین روژهلات کردستان در جنوب کردستان دانسته است.

 

متن کامل بیانیه ریاست مشترک کودار به نقل از وبسایت جنبش به این شرح است:

 

"شهادت اقبال مرادی مصداق بازنمودن عرصه برای اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی است

پیش از هر چیز مراتب تسلیت و همدردی خویش را به تمامی ملت کورد، آزادیخواهان، نهادها و سازمانهای حقوق بشری، احزاب و زندانیان سیاسی و تمامی کسانی که در راه آزادی و انسانیت و دفاع از حقوق پایمال شده‌ی ملتشان در خط مقاومت قرار دارند و همچنین تمامی خانواده‌هایی که در این راه داغدار شده‌اند عرض می‌نماییم.

 

حکومت جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که همچو روال همیشگی اقدامات تروریست‌محورانه‌ی خود را در کشورهای منطقه و بر ضد مخالفان خود ادامه می‌دهد. کشور عراق و جنوب کوردستان یکی از این مناطقی‌ست که دولت ایران آن را تبدیل به مکانی برای حمله به مخالفانش کرده است.

 

در طی روزهای گذشته جنبش آزادیخواه روژهلات کوردستان به پیشاهنگی کودار و پژاک برای چاره‌یابی معضلات موجود در ایران پروژ‌ای جهت دموکراتیزاسیون این جفرافیای سیاسی را به اطلاع عموم رسانده که محوریت این پروژه استقرار دموکراسی راستین و رادیکال در ایران بود؛ پروژه‌ای که مخاطبین اصلی آن در درجه اول جامعه‌ی ایران و از پس آن دولت و حاکمیت موجود بود. هدف ما همیشه صلح و برابری و یک زندگی آرام همراه با آسایش و امنیت برای تمامی خلقهای موجود در جامعه‌ی ایران ونیز ملت کورد بوده و همیشه از راه گفتگو خواهان حل مسایل موجود بوده‌ایم. اما جمهوری اسلامی ایران یکبار دیگر ماهیت اصلی خود را نشان داد و روشن ساخت که هیچ گونه تغییر ونرمشی در منش سیاسی آن وجود نداشته و در پاسخ به این عمل فعال سیاسی و عضو شورای مدیریت جامعه ی حقوق بشر کوردستان اقبال مرادی پدر زندان سیاسی محکوم به اعدام زانیاز مرادی را در شهر پنجوین جنوب کوردستان هدف ترور قرار داده و به شهادت رسانید. حکومت ایران پیشتر نیز با شهادت کمال پنجوینی و صدیق سالیاوایی نشان داد که درهر جایی مخالف آزادی و برابری و حقوق ملتهاست. در این میان حکومت اقلیم کوردستان نیز با عرصه‌گستری به ایران و سپاه پاسداران و گروههای تروریستی وابسته به آنان نشان داده است که هیچ گونه عکس‌العمل و پاسخی به این ترورها و اقدامات تروریستی ندارد. اظهارات اخیر نچیروان بارزانی در مورد خروج پ ک ک و نیروهای مبارز کورد از جنوب کوردستان موید این مدعاست. این امر حکایت از آن دارد که حزب دموکرات کوردستان عراق و شخص نچیروان بارزانی اجازه و شرایط را برای عملی نمودن اقدامات تروریستی صادر نموده‌اند.

 

شهید اقبال یکی از فعالین حقوق بشر روژهه‌لات کوردستان و شخصیتی دلسوز و دوستار واقعی ملت کورد بود و با وجود تهدیدات همیشگی سپاه پاسداران و عوامل آن بدون هیچ گونه ترس ونگرانی و حتی لحظه‌ای وقفه که مشخصه‌ی یک آپویی واقعی و کسی که فلسفه و ایدیولوژی رهبر آپو را برای خویش سرمشق حیات قرار داده تا آخرین نفس به فعالیتهایش ادامه داد و تا آن هنگام که به شهادت رسید لحظه‌ای از مبارزه باز نیاستاد.

 

جامعه‌ی آزاد و دموکراتیک شرق کوردستان (کودار) ترور ناجوانمردانه‌ی شهید اقبال مرادی را محکوم و سوگند یاد می‌کند که خون ایشان بر زمین نخواهد ماند و با توسعه ی مبارزات خود انتقام او و دیگر شهدای راه آزادی را از تمامی عاملین و مجریان ‌‌آن خواهد گرفت. شهادت ایشان را به خانواده ی شهید اقبال و تمامی زندانیان سیاسی، سازمانهای حقوق بشری و آزادیخواهان و تمامی دوستان و همرزمان ایشان تسلیت می گوییم. جامعه ی دموکراتیک و آزاد شرق کوردستان خواستار پیگیری این پرونده ازسوی سازمانهای حقوق بشری و نمایندگان آنها در اقلیم کوردستان و شفاف سازی آن می‌باشد. ضمن آنکه از تمامی احزاب سیاسی روژهه‌لات کوردستان و نهادها و سازمانهای حقوق بشری در داخل و خارج به ویژه خلقمان در اروپا، شرق کوردستان و نیز جنوب کوردستان دعوت می‌کنیم که با برپایی تجمعات اعتراضی در مقابل سفارت ایران و نیز نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری دراقلیم کوردستان مقابل این اقدام غیرانسانی و ناجوانمردانه بایستند و مراتب انزجار واعتراض خویش را ابراز دارند.