کینو گابریل: ترکیه بر خلاف فراخوان‌های بین‌المللی به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهد

کینو گابریل سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک اظهار کرد که دولت اشغالگر ترک به تهدید مناطق شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد و در این مورد افزود:"بعید نیست دولت ترک علی‌رغم تمامی توافقنامه‌ها و ضمانت‌ها جنگ تازه‌ای را بر منطقه تحمیل کند."

دولت اشغالگر ترک از ٩ اکتبر ٢٠١٩ در تلاش است تا مناطق بیشتری از خاک شمال و شرق سوریه را به اشغال خود درآورد، دولت ترکیه با دست زدن به جنایت علیه ساکنان منطقه دو شهر سریکانی و گریسپی را اشغال کرد. با این همه همچنان به حملات نظامی علیه مناطق شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد.

کینو گابریل سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک در گفتگو با خبرگزاری هاوار از تداوم حملات حملات نظامی رژیم اشغالگر ترک به منطقه عین‌عیسی و مناطق دیگر اشاره کرد و بر خلاف فراخوان‌های بین‌المللی برای ممنوعیت حملات نظامی در زمان شیوع پاندمی کرونا به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهد.

گابریل در این رابطه اظهار کرده است:"دولت ترکیه به حملات و جنایت‌های خود سرعت داده است. این وضعیت ما را بر آن می‌دارد که برای هر حمله دولت ترک به منطقه در حال آماده‌باش باشیم. بویژه در این اواخر توافقنامه اکتبر ٢٠١٩ با ق.س.د را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است. این امر زمینه تداوم حملات نظامی و جنیات‌های تازه‌ را برای ترکیه فراهم کرده است."

کینو گابریل در مورد نشست اخیر آستانه و موضعی که در قبال حملات دولت ترک به مناطق شمال و شرق سوریه صورت می‌گیرند گفت:"هیچ سخن واضحی در این رابطه دیده نمی‌شود. زیرا بیانیه پایانی نشسست آستانه نشان داد که در مورد مناطق شمال و شرق سوریه و خودمدیریتی آن گفتگوهایی شده است. فکر نمی‌کنم این نشست در مورد رویدادهای اخیر منطقه و حتی تحولات گذشته ارتباطی داشته باشد."

کینو گابریل در ادامه به توافقنامه میان نیروهای سوریه دمکراتیک و نیروهای ائتلاف در اکتبر ٢٠١٩ با ارتش ترک اشاره کرد که طبق آن دولت ترکیه لازم است به حملات خود پایان دهد، گابریل خاطرنشان کرد که:"طرف مقابل، نیروهای ائتلاف بین‌المللی هستند که در رأس آنان آمریکا و روسیه قرار دارند."

سخنگوی ق.س.د در مورد فعالیت‌های مشترک ق.س.د با نیروهای ائتلاف بین‌المللی گفت:"تلاش می‌کنیم به شیوه‌ای مشترک تمامی رویدادها و موارد نقض آتش بس از سوی ترکیه را مستند کنیم. همچنین تلاش ما بر این است تا حدی برای تلاش‌های نظامی دولت ترک در مناطق شمال و شرق سوریه قرار دهیم."

گابریل در مورد تداوم آتش بس در مقطع شیوع پاندمی کروناویروس اظهار کرد:"ما به عنوان ق.س.د اعلام کرده‌ایم که طبق توافقنامه عمل می‌کنیم. اما دولت ترکیه همچنان به نقض مواد آتش‌بس ادامه داده و حملات توپخانه‌ای و هواپیماهای بدون سرنشین ارتش ترکیه ادامه دارند."

کینو گابریل سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک در خاتمه سخنان خود با اشاره به این اقدامات ترکیه تلاش‌های بین‌المللی برای تداوم آتش‌بس را با شکست مواجه خواهد کرد افزود:"این حملات و تهدیدهای دولت ترکیه آرامش و امنیت تمامی منطقه را با خطر بزرگی مواجه می‌کند و موجی تازه از آوارگان را در پی خواهد داشت. چنین وضعیتی تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از شیوع پاندمی کرونا را نیز به شکست می‌كشد."