خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

گرامیداشت نوروز ٢٧٢٠ در روژاوای کوردستان

شهروندان روژاوای کوردستان با رعایت هشدارهای مربوط به مقابله با شیوع بیماری کرونا سال نو کوردی را و نوروز را جشن گرفتند. تقریبا در تمامی شهرها و روستاهای این بخش کوردستان خلق به شیوه‌ی گروهی گردهم آمدند و با برافروختن آتش عید نوروز را گرامی داشتند.

خلق روژاوای کوردستان با برپاکردن آتش و رقص و پایکوبی گروهی به استقبال نوروز ٢٧٢٠ کوردی رفتند. شهروندان با مد نظر قراردادن نکات بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، عید نوروز سال تازه کوردی را نه به شیوه‌ی سالهای گذشته این بار بە صورت گروه‌های کم‌تعداد برپا کردند.

منبج

شهروندان منبج علی‌رغم تهدیدهای گروهک‌های مزدور رژیم ترک با برپایی آتش از عید نوروز استقبال کردند. شهروندان به شیوه‌ی گروه‌های کم تعداد در کوچه‌ها گردآمدند و نوروز را جشن گرفتند.

کوبانی

در مرکز شهر کوبانی و روستاهای اطراف آن خلق در کوچه‌ها با برافروختن آتش نوروز را گرامی‌ داشتند. شهروندان به رقص و پایکوبی پیرامون آتش پرداختند، در مرکز شهر نیز صدها خودرو با گشت‌زنی در خیابان‌ها جلوه‌ای دیگر به نوروز ٢٧٢٠ کوبانی شهر حماسه و مقاومت دادند.

عین عیسی

ساکنان عین‌ عیسی با اینکه هدف حملات گروهک‌های جهادی مزدور رژیم تبهکار ترکیه قرار دارند اما با برپایی آتش از عید نوروز استقبال کردند. شهروندان به شیوه‌ی گروه‌های کم تعداد در کوچه‌ها گردآمدند و نوروز را جشن گرفتند.

شهبا

اهالی عفرین که پس از اشغال زادگاهشان از سوی رژیم اشغالگر ترک به شهبا کوچ کرده‌‌اند روز گذشته با برافروختن آتش عید نوروز را جشن گرفتند. شهروندان با شادی و رقص گرداگرد شعله‌های آتش سال ٢٧٢٠ کوردی را آغاز کردند.

حسکه

 در چهارسوی شهر حسکه نیز شهروندان با برپایی آتش نوروز به استقبال سال نو رفتند. جشن و پایکوبی نوروز در حسکه تا ساعاتی از شب ادامه یافت.

دربیسی

اهالی دربیسی و روستاهای اطراف آن نیز با برپا کردن اتش در کوچه‌ها عید نوروز را جشن گرفتند و به رقص و پایکوبی پرداختند.