گریلاهای کردستان به حملات علیه مواضع ارتش ترکیه ادامه می‌دهند

مرکز اطلاع رسانی نیروی مدافع خلق طی گزارشی اعلام کرد نیروهایش به حملات علیه مواضع ارتش ترکیه ادامه داده و در منطقە قلابان شرنخ بە یک هلی کوپتر نظامی آسیب زده‌اند

مرکز اطلاع رسانی نیروی مدافع خلق طی گزارشی اعلام کرد نیروهایش به حملات علیه مواضع ارتش ترکیه ادامه داده و در منطقە قلابان شرنخ بە یک هلی کوپتر نظامی آسیب زده‌اند. در این بین گزارش‌ها حاکی از عدم تحول پیکر یک فرماندەی گریلا به خانواده او توسط دولت ترکیه است.

 

نیروی مدافع خلق در گزارش روز دوشنبه خود آوردە است، صبح روز یکشنبه، گریلاها در منطقە گور از توابع جولمرگ علیە نظامیان دشمن در تپە سیسر واقع در منطقە چارچلا عملیاتی انجام دادند کە در جریان آن یک کانتینر استقرار نظامیان ترکیە منهدم شد.

 

ه.پ.گ در خصوص شمار کشتە و مجروحان در این عملیات اظهار بی‌اطلاعی کردە است.

 

ه.پ.گ در گزارش خود می‌افزاید صبح روز شنبه (١١ آگوست) نیز گریلاها در منطقە قلابان شرنخ یک فروند هلی‌کوپتر نظامی ارتش را هدف شلیک قرار دادند. این هلی کوپتر بر فراز منطقە چمی خَچَک در حال گشتزنی بود اما در پی شلیک آسیب دیده و از منطقه دور شد.

 

جنگ میان حزب کارگران کردستان و ارتش اشغالگر ترکیه در حالی ادامه دارد که ترکیه همچنان به قواعد جنگی پایبند نیست.

 

منابع بومی می گوید نهادهای مسئول، پیکر یکی از فرماندهان ه.پ.گ با نام "آتاکان ماهیر" که روز شنبه در حوالی درسیم جان باخته است را به خانواده وی تحویل نمی‌دهد.

 

اعضای خانواده آتاکان در پی مراجعه به پزشکی قانونی شهرستان ملاتیه، موفق به تشخیص هویت وی شدند.

 

نیروهای امنیتی با حضور در روستای زادگاه این فرمانده گریلا در حوالی البستان از عبور و مرور به خانه آنها جلوگیری کرده‌اند.

 

این اولین بار نیست که دولت ترکیه پیکر گریلاهای جانباخته در جنگ را به گروگان می‌گیرد و خانواده آنها را شکنجه می‌کند.

 

نظامیان ترکیه حتی بارها مرتکب انواع اقدامات وحشیانه در قبال پیکر بی‌جان گریلاهای جانباخته کردستان و مزار شهیدان شده‌اند.