گلتن کشاناک در زندان دست به اعتصاب غذا کرد

​​​​​​​گلتن کشاناک رئیس مشترک شهرداری کلانشهر آمد در مخالفت با حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد در زندان دست به اعتصاب غذا زد و اعلام کرد، باید حصر پایان یابد

حمایتها از لیلا گوون رئیس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ که در مخالفت با حصر اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است، هر روز بیشتر افزایش می‌یابد

 

در ادامه ی این حمایتها گلتن کشاناک رئیس مشترک کلان شهر آمد امروز در زندان اعتصاب غذای خود را آغاز کرد و اعلام کرد، اعتصاب غذا را برای مدت ۱۰ روز و به صورت دوره‌ای آغاز نموده است.

 

کشاناک در مورد اعتصاب غذایش گفت:"با هدف پایان حصر اوجالان من نیز از امروز اعتصاب غذای دوره‌ای را آغاز می‌کنم.از لیلا گوون حمایت می‌کنم که با همین هدف اعتصاب غذا کرده است. برای آنکه نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود، مسئولیت سنگینی به عهده‌ی همه ی ماست.حصر تحمیل شده به امرالی بر ضد همه ی ارزشها و حقوق بشر است. همچنین نقض همه ی قوانین انسانیست. این نقض گسترده توسط هیچ دولتی که خواهان یک دولت دمکراتیک باشد، انجام نمی‌شود. در مراحل پیشین دیده شد که نقش اوجالان در ایجاد صلح تا چه حد حائز اهمیت است. به همین دلیل پایان حصر اوجالان به سرآغازی نو تبدیل می‌شود که راه را برای آشتی جامعه باز می‌کند".

 

"معتقدم که پیروز خواهیم شد"

"از افکار عمومی و وجدان جامعه می‌خواهم با شیوه‌ای راستین و درست این اعتصاب غذاها را درک کنند و از آن حمایت کنند. پیش از آنکه ترکیه وارد جهانی سوم شود  که امپریالیسم در خاورمیانه آغاز کرده است به آشتی و صلح نیازمندیم. برای آنکه صدای آشتی و مسئولیت و دیالوگ شنیده شود، باید حصر امرالی سریعا پایان یابد. نباید اجازه دهیم جنگ و ظلم و کشتار صدای آشتی را خفه کند. من باور دارم که پیروز خواهیم شد".