ی.پ.ژ: رفیق رونیا نصیبین نماد یک انقلابی بزرگ است

​​​​​​​فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان طی بیانیه‌ای شهادت رونیا نصیبین از مبارزان ی.پ.ژ را که در منطقه دیرالزور به شهادت رسیده اعلام کرد و گفت؛ رفیق رونیا نماد یک زندگی انقلابی است

در بیانیە فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان- ی.پ.ژ آمدە است، رفیق رونیا نمادی از یک انقلابی بزرگ است. ما در شخصیت رفیق رونیا، رفقای همچون زاگروس حسکە، علی بسراوی و شهدای مقاومت آزادی را با احترام بە یاد می آوریم.

 

فرماندهی ی.پ.ژ می افزاید، ما زنان و خلقهای شمال سوریە شرایط دشواری از مبارزە را پشت سر می‌گذاریم.

 

رژیم اشغالگر ترکیە با حملە بە کوبانی و گرسپی بار دیگر همکاری خود با تبهکاران داعش را برای همگان آشکار کرد. این حملات بە معنای کمک بە استقرار و گسترش تبهکاران در منطقە است.

 

ی.پ.ژ همچنین بە عملیات تند باد جزیر کە با هدف آزادسازی مناطق حومە شرقی رود فرات آغاز شدە است اشارە کرد و گفت، رفیق رونیا از جملە مبارزانی بود کە در جبهە پیشین نبرد با تبهکاران داعش در منطقە دیرالزور می‌جنگید. او زمانیکە جهت انجام وظایفش بە محل اسقرار خود باز می گشت در پی یک حادثە بە شهادت رسید.

 

ی.پ.ژ می‌گوید، رفیق رونیا نصیبین در انجام وظایفش مسئولیت پذیر و توانمند بود. او با وجود آنکە بارها در حین نبرد مجروح شدە بود اما باز از جبهە نبرد دور نشد. رفیق رونیا با روحیە فدایی در همە عرصەهای نبرد در راە آزادسازی سرزمینش تا آخرین نفس سرسختانە مبارزە کرد.

 

ی.پ.گ در خاتمە بار دیگر یاد و خاطرە رفیق رونیا و همە شهیدان راە آزادی را گرامی داشت و سوگند یاد کرد  شهدای مقاومت روژاوا تا رسیدن بە پیروزی ادامە خواهد داشت.