ی.پ.گ: روسیه دست از دشمنی با کردها بردارد

فرماندهی کل یگانهای مدافع خلق در بیانیه‌ای با اشاره به موافقت روسیه با بمباران‌های هوایی کانتون عفرین از سوی رژیم اشغالگر ترکیه خاطرنشان کرد:"همکاری روسیه راه را بر قتل‌عام و ویرانی روستاها و شهرها هموار کرده است و روسیه باید فورا از همکاری با ترکیه ...

فرماندهی کل یگانهای مدافع خلق در بیانیه‌ای با اشاره به موافقت روسیه با بمباران‌های هوایی کانتون عفرین از سوی رژیم اشغالگر ترکیه خاطرنشان کرد:"همکاری روسیه راه را بر قتل‌عام و ویرانی روستاها و شهرها هموار کرده است و روسیه باید فورا از همکاری با ترکیه دست بردارد."

 

بیانیه فرماندهی کل ی.پ.گ از این قرار است:

"دولت ترکیه و همکاران تروریست خود؛ جبهه‌النصرة/داعش از ۴٧ روز پیش حملات وحشیانه و جنگ فراگیری را علیه کانتون عفرین آغاز کرده‌اند و در این حملات [علیه مردم غیرنظامی] هرگونه اسلحه و نیرویی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

تمام جهانیان نیک می‌دانند که حاکمیت هوایی اقلیم عفرین در اختیار دولت روسیه است و اگر روسیه اجازه بمباران هواپیماهای جنگنده رژیم ترکیه را نمی‌داد، محال بود که آسمان سوریه مورد استفاده نیروی هوایی ترکیه قرار گیرد و عفرین بمباران هوایی شود.

 

بر همگان آشکار است که روسیه ضمن موافقت با بکارگیری آسمان عفرین از سوی جنگنده‌های ترکیه، راه قتل‌عام در عفرین را به اشغالگران نشان داده و روسیه رسما در این جنایت شریک است. همکاری روسیه با ترکیه پس از شکست تلاشهای تحریک‌آمیز [روسها] علیه ی.پ.گ و خودمدیریتی سیاسی عفرین برای خدمت به منافع وی صورت گرفت. اعمال روسیه سرسوزنی به خلق‌های سوریه خدمت نمی‌‌کند.

 

آشکارا اعلام می‌کنیم که دولت روسیه شریک واقعی جنایات ترکیه در کشتار و قتل‌عام خلق عفرین و ریختن خون خلق غیرنظامی کُرد و هموطنان بیگناه است.

 

همچون فرماندهی کل ی.پ.گ از حکومت روسیه می‌خواهیم که از همکاری با دولت ترکیه در حمله دشمنانه به عفرین و کشتار ساکنان آن، همچنین از ویرانی شهرها و روستاها دست بردارد. از خلق روس هم می‌خواهیم که به حکومت خود فشار وارد نمایند تا به اعمالی که هیچگونه منفعتی برای خلق روسیه ندارد پایان دهد و از حاکمان خود بخواهند تا فورا از تصمیم خود [مبنی بر مشارکت در قتلعام و حمله به عفرین] عقب‌نشینی کند."