ی.پ.گ: محبت و خاطره "هولمز" برای همیشه در دل ما ماندگار خواهد بود

یگان‌های مدافع خلق به مردم بریتانیا تسلیت گفت

یگان‌های مدافع خلق به مردم بریتانیا تسلیت گفت

 

به دنبال جانباختن یک مبارز انگلیسی ی.پ.گ به نام "جک هولمز" در رقا، مرکز خبررسانی یگان‌های مدافع خلق در پیامی این واقعه را به مردم انگلستان تسلیت گفته است. ی.پ.گ می‌گوید یاد این مبارز بریتانیایی معروف به "شورش آمانوس" برای همیشه در قلب کردها زنده می‌ماند.

 

یگان‌‌های مدافع خلق در بیانیەای ابتدا به طور تلویحی به انتقادهای خارجی از استفاده ی.پ.گ از پرچم اوجالان پاسخ داده و نوشته است: "انقلاب روژاوا بر اساس فکر و فلسفه عبدالله اوجالان رهبر جوامع کردستان در مدت کوتاهی توانست به امید خلق‌های تحت ستم بدل شود. در جهانی که بسیاری از قدرت‌ها برای تداوم ستمگری و حاکمیت خود حاضرند جان میلیون‌ها انسان را قربانی خونریزی‌ها کنند، انقلاب روژاوا آزمونی جدید از زندگی است. روژاوا بر خلاف دولت-ملت‌هایی که به دنبال سلطه می‌گردند خود را وابسته به اراده خلق می‌داند و مانند دیگر نقاط جهان، حقوق هیچکس را به خاطر رنگ، زبان و مذهبش انکار نمی‌کند. در دنیایی که زن را در آن به اسیر ابزار بدل کردەاند، روژاوا با نقش پررنگ زنان اداره می‌شود. علاوه بر این ارزش‌های دیگری نیز وجود دارند که از اندیشه رهبر آپو نشأت می‌گیرند."

 

ی.پ.گ در ادامه به توجه مبارزان انساندوست بین‌المللی به انقلاب روژاوا پرداخته و می‌گوید: "مبارزان زیادی از سراسر جهان در روژاوا جان خود را فدا کردند. جک هولمز معروف به شورش آمانوس یکی از آنهاست که سال ٢٠١۵ در سن ٢۴ سالگی از بریتانیا به ی.پ.گ پیوست. او وقتی به روژاوا آمد گفت چیزهای زیادی در مورد کردها به عنوان یک ملت مبارز شنیده است و وقتی متوجه شد مورد حمله گروههای جنایتکار قرار گرفتەاند تصمیم گرفت در کنار آنها باشد."

 

ی.پ.گ از این مبارز بریتانیایی به عنوان عضوی از خانواده کردها نام برده که پس از فراگیری فرهنگ کردها و عرب‌های بومی، دلدادگی خود را در جنگ نیز اثبات کرد. او از تل‌حمیص تا رقا سلاحش را بر زمین نگذاشت حتی وقتی زخمی شد.

 

شورش آمانوس در کنار همرزمانش پس از اعلام رسمی خبر آزادسازی رقا در این شهر مشغول خنثی‌سازی تلەهای انفجاری داعش بود و در روز اول آبان/ بیست و سوم اکتبر در اثر انفجار مین جان خود را از دست داد.

 

یگان‌های مدافع خلق با ابراز تسلیت به خانواده جک هولمز و مردم بریتانیا گفته است که او تا ابد در قلب کردها زنده خواهد ماند.