ی.پ.گ: ٢۴٢٢ ارتشی ترک و تبهکاران آن طی سال ٢٠١٨ از پای درآمدند

​​​​​​​مرکز اطلاع رسانی و انتشارات  یگان‌های مدافع خلق بیلان نبردهای سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد

مرکز اطلاع رسانی و انتشارات یگان‌های مدافع خلق طی بیانیه‌ای مکتوب بیلان کلی نبردهای سال ۲۰۱۸ واحدهای مدافع خلق را با افکار عمومی در میان گذاشت.

 

خلق‌های روژآوای کردستان و شمال سوریه به منظور پاسداری از ارزش‌های فرهنگی بشری با سازماندهی خود به پیشاهنگی مبارزه‌ی انقلابی دست یازیده و در راستای محقق نمودن این وظیفه‌ی تاریخی با هزاران رزمنده‌ی قهرمان خود به نبردی سنگین پرداخته‌اند.

 

امروز مقاومت قهرمانانه‌‌ای که در شمال سوریه و روژآوای کردستان در جریان است، حامل این ارزش‌هاست. همانگونه که در مقابل سازمان تروریستی داعش به مقاومتی بی نظیر دست زده، این مقاومت قهرمانانه در مقابل ارتش غاصب ترکیه نیز که به حمله علیه ارزش‌های ما دست زده است به مقاومتی بی نظیر دست زده است. امروز مقاومت ما به نبرد سنگینی بدل شده است که صدها رزمنده‌ی انترناسیونالیست را که همراه با ارزش‌های بنیادین بشری سلاح به دست گرفته‌‌اند در صفوف خود جای داده است. این مقاومت اکنون به منبع همزیستی دمکراتیک خلق‌های شمال سوریه و روژآوای کردستان بدل شده است. سال ۲۰۱۸ نیز از طریق مبارزه دستاوردهای عظیمی را در برداشت، در برهه‌ای که داعش در آستانه‌ی نابودی قرار دارد، در مقابل نیروهای اشغالگر مبارزه‌ی سازماندهی شده‌ی خلق‌ها می‌تواند به پاسخی درخور بدل گردد.

 

بدین طریق نتایج مبارزه‌ی سال ۲۰۱۸ را‌ با تمامی جزئیات آن به خلق خود و افکار عمومی ارائه می‌دهیم.

 

بیلان مقاومت دوران (مقاومت ۵٨ روزه عفرین):

١-  بیلان  کلی مرحله‌ی اول مقاومت دوران؛ نبرد عفرین که در میانه‌ی ۲۰ ژانویه تا ١٨ مارس ٢٠١٨ (۵٨ روز) به وقوع پیوست بدینگون است:

حملات هوایی دشمن: ۱۰۹۸ حمله هوایی

حملات دشمن با سلاح سنگین: ۳۵۷۷ تا ۴۰۰۰ حمله

شمار عملیات نیروهای ما: ۹۰۰ عملیات

شمار عملیاتی که نتایج آن مشخص نگردید: ۱۷۶ عملیات

دو هلیکوپتر، دو هواپیمای بدون سرنشین ( ۱ فروند از نوع درون و یک فروند از نوع بایراکدار)، ۱۲۲ خودرو نظامی (تانک، پانزر، خودرو زرهی و...)، دو اتومبیل بمب‌گذاری شده و یک موتور سیکلت نابود شدند.

۳۲ خودرو نظامی مورد هدف قرار گرفتند (تانک، پانزر، خودرو زرهی)

شمار غیرنظامیان کشته شده: ۲۲۴ نفر ( ۵۱ کودک، ۴۲ زن)

شمار غیرنظامیان مجروح: ۶۵۰ نفر( ۸۷ کودک، ۹۳ زن)

شمار کشته‌شدگان دشمن در نتیجه‌ی عملیات: ۲۴۲۲ نفر

در نتیجه‌ی عملیات زمینی و حملات هوایی دشمن ۵۴۴ نفر از رزمندگان ما به شهادت رسیدند.

 

٢-  مرحله‌ی دوم مقاومت دوران در عفرین

آمار این مرحله که از روز ۱۸ مارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد، بدینگونه است: 

نیروهای ما در مقابل نیروهای اشغالگر ترک و گروه‌های تبهکار وابسته به آن ۱۴۷ عملیات را انجام دادند. در نتیجه‌‌ی اقدامات ایذایی، کمین، تله‌انفجاری و حمله گریلایی: ۳۵۰ اشغالگر کشته شدند( ۶ درجه‌دار و در مجموع ۶۵ نظامی ترک، ۸ سرکرده گروهک‌های تبهکار و مجموعا ۲۸۵ تبهکار)

 

در نتیجه‌ی فعالیت‌های نیروهای ما ۱۷۱ تبهکار زخمی شدند. ( ۱۸ نظامی ترک و ۱۵۳ تبهکار)

 

در نتیجه‌ی حملات ما، ۱۸ اسلحه‌ی کلاشینکف، ام‌گی-۳،  دو کلت و مدارک فراوان نظامی بدست آمد.

 

در نتیجه‌ی حملات ما ۳۶ خودرو نظامی، یک عراده تانک از نوع تی ۵۵، یک پانزر، یک دستگاه وانت، ۳ موتور سیکلت منهدم شدند. ۴ خودرو نظامی نیز هدف قرار گرفت.

 

نتیجه ۵ درگیری مشخص نگردید.

 

ارتش اشغالگر ترک با همراهی هزاران تبهکار و با همراهی هواپیماهای جنگی و اکتشافی با ۱۳ سورتی پرواز عملیات عفرین را انجام داد. در این مجموعه عملیات بدون دستیابی به هیچ نتیجه‌ای وادار به عقب نشینی شد.

 

در نتیجه‌ی حملات ما و حملات نیروی هوایی ارتش غاصب ترک ۱۶ رزمنده‌ی ی.پ.ژ و در مجموع ۵۶ رزمنده‌ به شهادت رسیدند. یکی از رزمندگان ما مجروح و یک رزمنده نیز به اسارت دشمن درآمد.

 

٣- حملات دولت ترک مناطق شمال و شرق فرات:

در طول سال ۲۰۱۸ ارتش غاصب ترک در مرز روژآوا و شمال کردستان، خصوصا استحکامات نیروهای ما و نیز غیر نظامیان را در خط مرزی مورد حملات مختلف قرار داد. نتیج این حملات بدینگونه اعلام می‌گردد:

 

ارتش غاصب ترک ۵۳ بار به استحکامات ما و غیرنظامیان حمله کرده است.

 

در این حملات ۱۳ غیر نظامی که ۳ کودک نیز در این میان دیده می‌شوند مجروح شدند، ۲ غیر نظامی کشته شدند، یکی از این کشته شده‌گان کودک بود. دو کودک نیز با پا گذاشتن بر مین‌های کارگذاشته شده توسط نظامیان ترک جان خود را از دست دادند.

 

نیروهای ما در چارچوب دفاع مشروع حملات را پاسخ داده و در نتیجه‌ی آن دو نظامی ترک کشته شدند.

 

در نتیجه‌ی حملات یکی از اعضای گروه سنادید، دو نفر از اعضای .... و ۲ خبرنگار مجروح شدند.

 

یک هواپیمای بدون شرنشین درون در کوبانی به کنترل نیروهای ما درآمد.

 

نیروهای ما در چارچوب دفاع مشروع به حملات پاسخ داده و در نتیجه‌ی حملات نیروهای ما ۲ نفر از نظامیان ترک کشته شدند.

 

۴- عملات علیه داعش:

در جریان سال ۲۰۱۸، واحدهای ضد ترور-یات، ۴۵ عملیات، تیم‌های عملیات ویژه نیز ۵۹۰ عملیات را علیه داعش و هسته‌های مخفی انجام دادند.

 

در نتیجه‌ی عملیات انجام شده:

۱۰۷ عضو داعش کشته شدند، ۵ نفر از کشته شدگان خارجی بودند.

 

در نتیجه‌ی عملیات‌های انجام شده ۲۰۴ تبهکار داعش و ۳۱ تبهکار هسته‌های مخفی که در حال آماده سازی حمله بودند کشته شدند. ۲ نفر از این تبهکاران جزو فرماندهان داعش بودند.

 

در نتیجه‌ی عملیاتهای انجام شده ۱۶۱ تبهکار داعش زخمی شدند.

 

در نتیجه‌ی عملیاتهای انجام شده ۵۵ طرح توطئه حنثی شد.

 

در نتیجه‌ی عملیاتهای موفق نیروهای ما ۶ زن ایزدی و یک کودک که از سوی نیروهای تبهکار داعش ربوده شده بودند، آزاد شدند.

 

۲۵ ماشین و موتور سیکلت منهدم و ۸ اتومبیل نیز مورد هدف قرار گرفتند.

 

در نتیحه عملیات‌ واحدهای ما ١٢ بسته مواد منفجره که به منظور حملات بمب‌گذاری اماده شده بودند، ۱۳۴۵ مین،  ۲ اتومبیل بمب‌گذاری شده، ۳۵ موشک، سه توپ تانک، ۱۱ خمپاره و گلوله خمپاره، ۱۲۶ راکت سلاح اس‌پی‌جی-۹، ۵۷۵ کلاشینکف، ۳ راکت‌انداز و دو راکت آن،  سه تیربار دوشکای ۱۲.۵ و ۶ صندوق گلوله دوشکا، ۶ تیربار دوشکای ۱۴.۵ و ۸ صندوق گلوله دوشکا، ۸ خشاب کلاشینکف، ۶ نارنجک انداز، ۴۰ اسلحه‌ی بی‌کی‌سی، ۱۲ قناس، ۱۵ قبضه اسلحه‌ی ژ.۳ ، ۱۷ قبضه تفنگ ام ۱۶، ۲۷ آرپی‌جی و ۲۶۷ راکت آن، ۱۰۰۴ نارنجک، ۱۲۱ جلیقه‌ی بمب‌گذاری، ۲ دوربین دید در شب، ۵ دوربین روز، ۱۱ کلت و گلوله‌ی آن، ۱۹ گوشی تلفن و مدارک بسیاری به دست نیروهای ما افتاد.

 

سال ۲۰۱۸، سال مقاومت سپری شد

سال ۲۰۱۸ سالی بود که رزمندگان ما خصوصا در منطقه‌ی عفرین و دیرالزور و در بسیاری از مناطق دیگر روژآوا و شمال سوریه علیه اشغالگران مبارزه‌ای بی نظیر را به پیش بردند. در جریان این سال مبارزه‌ی قهرمانانه‌ی افسانه‌وار و بی نظیری به وقوع پیوست و این قهرمانی به تاریخ پیوست.

 

در چارچوب مرحله‌ی نخست و دوم مقاومت دوران در عفرین ۶۰۰ نفر، مرحله‌ی طوفان جزیره ۲۰۱ نفر، تصادف رانندگی و سایر سوانح ۶۱ نفر، یماری قلبی و دیگر بیماری‌ها ۲۰ نفر، عملیات پایان ترور تبهکاران داعش در رقا ۷ نفر، حملات ارتش غاصب ترک در مرز ۵ رزمنده شهید شدند. و در مجموع در طول سال ۲۰۱۸ در مجموع ۸۹۴ رزمنده‌ی ما به کاروان جاودانان پیوستند.