یوسف: بازگشت به پیش از ۲۰۱۱ برای سوریه خودکشی است

فوزا یوسف عضو شورای مدیریت جنبش جامعه‌ی دمکراتیک «تَو-دَم» گفت، اردوغان میخواهد سوریه را به پیش از ۲۰۱۱ بازگرداند. همچنین اعلام کرد، علیه عملیات نظامی واکنش آنها واضح است.

   فوزا یوسف عضو شورای مدیریت جامعه ی دمکراتیک تو-دم در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مزوپتامیا اعلام کرد، نشست ۱۵ سپتامبر که در آنکارا انجام شد، ادامه‌ی آستانه است. وی گفت، "مشخص است هر سه کشور در مقابل تغییرات دمکراتیک خواهند ایستاد و سیستم دولت-ملت را در سوریه حفظ خواهند کرد. آنها خواستار بازگشت به دوران پیش از ۲۰۱۱ به سوریه هستند که این امر برای سوریه خودکشی است."

اردوغان خواستار اجازه برای اشغالگری شد

   فوزا یوسف به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مجمع سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد و گفت، "اردوغان امیدوار بود ترامپ اشغالگری آنها را بپذیرد. اما تا آنجایی که ما شاهد بودیم درخواستش مورد پذیرش قرار نگرفت. اردوغان تلاش میکند با خواست خود منطقه‌ی امن را گسترش دهد، اما این اقدام توسط مدیریت شمال و شرق سوریه و همچنین ق.س.د قابل پذیرش نیست."

عملیات نظامی را نخواهیم پذیرفت

   یوسف در مورد سیاست اشغالگری اردوغان گفت، "اردوغان در شرایط ناگواری قرار دارد. به ویژه پس از انتخابات شهرداریها و تضعیف نیروی سیاسی‌اش تلاش میکند دوباره نیرومند شود. برای این امر نیز نیاز به یک پیروزی دارد. اگر در ترکیه انتخاباتی زودهنگام انجام شود، بعید نیست ترکیه به شمال و شرق سوریه حمله کند. میخواهند توسط آوارههها دمگرافی منطقه را تغییر دهند. هیچ کس این شرایط را نخواهد پذیرفت و واکنش خودمدیریتی آشکار و مشخص است."