۳ هزار هکتار از اراضی شراوا در آتش سوخت

در نتیجه‌ی به آتش کشیدن اراضی حومه روستای کورزله در شراوای عفرین از سوی سربازان غاصب رژیم  ترک و تبهکارانش، تاکنون بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی طعمه‌ی حریق شده‌ است.

  پس از اشغال عفرین از سوی دولت ترک و تبهکارانش، سیاست‌های نابودگرانه به مرحله اجرا گذاشته شد. رژیم سفاک ترک نه تنها انسان‌ها بلکه محیط زیست و آثار باستانی منطقه را آماج حمله قرار داده است. رژیم ترک به سیاق عثمانی‌ها یا داشته‌های خلق‌ها را به تاراج می‌برند یا دست به ویرانی و جنایت می‌زنند.

  ساعت ۹ روز ۲۸ مه/ ۷ خرداد دولت ترک و تبهکاران تحت فرمان دیکتاتور ترکیه اراضی روستای کورزَله در منطقه شراوای عفرین را به آتش کشیدند. این آتش در مدت کوتاهی به اطراف روستای باسل رسیده و گسترش یافت. امروز اراضی مابین درمیشمی، سیخونکه، بنه، آقیبَیه و کیماره و کوبره طعمه حریق گسترده شد. آتش‌سوزی به جنگل‌های چام در سیخونکه گسترش یافت و هزاران اصله از درختان را در کام خود فرو برد. تا کنون بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی منطقه در آتش سوخته‌اند.

  لازم به ذکر است زمانیکه اهالی منطقه خواستار کنترل و اطفای آتش‌سوزی بودند، تبهکاران رژیم ترک به سوی آن‌ها تیراندازی کردند.