حزب سوریه‌ی آینده خطاب به پ.د.ک: جنازه شهیدان را به خانواده‌هایشان بازگردانید

تحصن مجلس خانواده شهدا در دروازه‌ی مرزی سمالکا-پیشخابور برای تحویل گرفتن پیکر ۲ گریلایی که در کمین نیروهای پ.د.ک در خلیفان شهید شدند وارد روز ۲۳ شد و تا کنون حکومت اقلیم و پ.د.ک هیچ پاسخی نداده‌اند.

روز گذشته حزب سوریه‌ی آینده به دروازه‌ی مرزی سمالکا رفته و پشتیبانی خود برای تحصن‌کنندگانی که خواستار تحویل پیکر گریلاهای شهید هستند را اعلام کردند و سکوت حکومت اقلیم کوردستان برای تحویل پیکر این شهدا را محکوم نمود.

 تعدادی از اعضا و مسئولین حزب سوریه‌ی آینده با در دست داشتن تصاویر هورین خلف رئیس مشترک شهید این حزب و پرچم حزبشان در ۲۲مین روز تحصن بستگان گریلاهای شهید خلیفان به دیدار تحصن‌کنندگان رفتند.

 معاذ عبدالکریم و ایناس حشودی بیانیه‌ی حزبشان را با زبان‌های کوردی و عربی قرائت کرده و اعلام کردند، دشمن بدون همکاری و پشتیبانی تعدادی از نیروها که زمینه را برای آنها فراهم می‌کند، نمی‌تواند حملات خود را انجام دهد. به همین دلیل پ.د.ک تعداد زیادی از توطئه‌ها و نقشه‌های دولت اشغالگر ترکیه در باشور کوردستان را اجرا می‌کند و در حمله‌ی دولت اشغالگر ترکیه به کوردستان به پشتیبان اصلی اشغالگران تبدیل شده است.

 پیشتر ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود، شب ۲۸ -۲۹ آگوست نظامیان پ.د.ک ٧ گریلا را حین عبور از رودخانه زاپ در منطقه خلیفان به کمین انداخته و آنان را مورد حمله قرار داده است. در حمله‌ی پ.د.ک به گروه ۷ نفره‌ی گریلا، ۵ گریلا شهید شده و یک تن نجات یافت و یک گریلا نیز در حالی که زخمی شده است، به دست نیروهای پ‌.د.ک افتاده است.

 پس از این حمله رسانه‌های روژاوای کوردستان اعلام کردند که فرماندهی این حمله توسط عزیز ویسی فرماندهی نیروهای زیروانی وابسته به مسرور مسعود بارزانی انجام شده و شرکت‌کنندگان در حمله نیز جزء تبهکاران روژ بوده‌اند.