اداره خودگردان شمال و شرق سوریه: از دستاوردهای خلقمان دفاع می‌کنیم

اداره خودگردان شمال و شرقس سوریه در پاسخ به تهدیدهای رژیم اشغالگر ترک اعلام کرد که تا آخرین نفر از خلق‌های منطقه و دستاوردهای آنان صیانت به عمل می‌آورند.

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای به تهدیدهای رژیم اشغالگر ترکیه پاسخ داد. بیانیه در مقابل ساختمان شورای اداری رقا از سوی عبید حمید المحبش، رئیس مشترک شورای اداری قرائت شد.

در بیانیه با اشاره به تغییر دمگرافی و تُرک نمودن مناطق اشغالی آمده است:"رژیم اشغالگر ترک در تلاش است تا وضعیت سوریه و منطقه را آشفته‌تر کند. پس از ١٠ سال مداخله که به آشوب، اشغالگری، تجزیه و حمایت از ترور منجر شد، فرهنگ تُرکی را بر جامعه سوریه تحمیل کرده و امروز رژیم ترک درصدد است تا مناطق تحت اشغال را تا عمق٣٠ کیلومتری خاک منطقه در مرزهای شمال سوریه یعنی مناطق تحت کنترل اداره خودگردان گسترش دهد.

بهانه‌های بی‌اساس رژیم ترک که گویا خواستار ایجاد مناطق امن و بازگرداندن آوارگان است در حقیقت برای سوریه و خلق‌های آن، آینده چاره‌یابی و توافق سوری‌ها مخاطراتی بزرگ را به همراه دارد. این اقدامات آشکار می‌کند که هدف رژیم ترک تغییر هویت مناطق تاریخی مرزی سوریه است. مانند عفرین، سریکانی و گری‌سپی به تخلیه ساکنان اصیل این منطقه بپردازد/ همچنین خواستار تغییر دمگرافی این مناطق است."

بیانیه نسبت به آغاز حملات تازه به منطقه هشدار داده و می‌گوید:"این سیاست در موضوع ژنوساید، ایجاد جنگی بلند‌مدت میان طیف‌های ساکنان منطقه عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت. بدون شک این موضوع مستقیما آینده خلق‌ها را تهدید می‌کند. تمامی سازمان‌های تروریست و شاخه‌های آنان مناطقی را که رژیم ترک خواستار اشغال آنها می‌باشد به عنوان مکان امن خود می‌بینند.

زندانیان داعش نیز از اقدامات رژیم ترک در منطقه بهره برده و هزاران تروریست و خانواده‌های داعشی فرار خواهند کرد. یعنی اهدافی که داعش نتوانسته بود در حمله به زندان صناعی به آنان دست یابد اینبار محقق می‌شوند. نه تنها منطقه بلکه سراسر جهان با خطر بزرگی روبرو خواهد شد."

'رژیم ترک موازین بین‌المللی را نقض می‌کند'

در ادامه بیانیه خاطرنشان شده است:"رژیم ترک توافقنامه‌های بین‌المللی در مورد مناطق تحت اشغال وی، روسیه و آمریکا را نقض می‌کند. این نشان می‌دهد که رژیم ترک این توافقات را نادیده می‌گیرد. در صورت موافقت با حملات نظامی تازه مرزهای تعیین شده را طی کرده و قوانین بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد. چنین وضعیت مستقیما بر منابع زندگی، آب و کشاورزی منطقه تأثیرگذار خواهد بود. زیرا رژیم ترک به هر طریقی شیوه‌های قتل‌عام را به اجرا می‌گذارد. شواهد آن را نیز از روز اشغال سریکانی که طی آن منابع آب بیش از یک میلیون نفر را در حاشیه‌های خابور تا حسکه به جنگ آب مبدل کرده است می‌بینیم."

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در ادامه سیاست‌های طیب اردوغان را خدمت به داعش و مزدوران وابسته به رژیم ترک عنوان کرده و این وضعیت را خطری بزرگ بر انسجام سوریه عنوان کرده و از جامعه بین‌المللی درخواست می‌نماید تا گردانندگان رژیم ترکیه را در قبال جنایات ضدبشری آن در خاک سوریه به دادگاه بکشند و بیش از این در قبال جنایات اردوغان و تبهکارانش سکوت نکنند.

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در پایان تأکید کرده است که از تمامی توان خود برای صیانت از خلق‌ها و دستاوردهای انقلاب خلق دمکراتیک دفاع خواهند کرد و اجازه نمی‌دهند رژیم ترک یکبار دیگر با زنده‌کردن داعش و نابودی امنیت و استقرار منطقه به اهداف کثیف خود دست یابد.