اداره خودگردان: سکوت بین‌المللی مشکوک در قبال ترکیه نشانه تفاهم پنهانی نیروهای فعال در سوریه است

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای حملات اشغالگرانه رژیم ترک و سکوت افکار عمومی، نیروهای ضامن آتش‌بس و ائتلاف بین‌المللی را مورد انتقاد قرار داده و تأکید کرد که هدف از این حملات گسترش مناطق اشغالی ترکیه است.

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در رابطه با حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای صادر کرد. اداره خودگردان اعلام کرد که حملات به شمال و شرق سوریه در چارچوب جنگ مستقیم علیه تمامی مردم سوریه است. در بیانیه آمده است:"تداوم مواضع خصمانه [ترکیه] بدون شک با مقاومت یکپارچه خلقمان روبرو خواهد شد، خلقمان با تمامی توان و امکانات خود برای صیانت از منطقه، سازمان‌ها و دستاوردهای خود ایستادگی می‌کند."

متن بیانیه به شرح زیر است:

"همزمان با تهدید به حملات نظامی و به رغم نشست‌های که در آنها بر عدم استفاده راه حل نظامی از سوی ترکیه تأکید شده بود اما در عمل شاهد هستیم که ترکیه به شیوه‌ای سیستماتیک مناطق ما را هدف حملات مستقیم قرار می‌دهد. با پهبادهای تهاجمی مناطق پرجمعیت را هدف حمله قرار می‌دهد. در نتیجه شماری از غیرنظامیان به شهادت رسیده، زیرساخت‌های منطقه را تخریب می‌کند. در مقابل این حملات سکوت بین‌المللی بخصوص از سوی نیروهای ضامن آتش‌بس که زیاده‌خواهی نظامی ترکیه را رد می‌کنند، وجود دارد. این موضوع کل منطقه را بسوی تنش و ضربه‌زدن به امنیت و ثبات آن سوق می‌دهد.

ما همچو اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در حالی این حملات را محکوم می‌کنیم، یادآور می‌شویم که حملات امروز به قامشلو و روستاهای عاموده و حمله چند روز پیش به محله صناعی شهر قامشلو و همچنین حملات دیگر پهبادی ترکیه در چارچوب جنگ مستقیم علیه ما و کل سوریه می‌باشد. سکوت روسیه، ائتلاف بین‌المللی و نیروهای دیگر فعال در سوریه در قبال این حملات شک و گمانه‌ها را در مورد تفاهم‌های پنهانی ایجاد کرده و این شاخص خطرناکی می‌باشد که تشدید بیشتر تنش را در پی خواهد داشت.

ما تمامی طرف‌های ذیربط را دعوت می‌کنیم تا با مداخله فوری حملات ترکیه را متوقف کنند و به خطر بزرگ ترکیه بر سوریه آگاه باشند. ما اعلام می‌کنیم که تداوم این حملات به شهرها و مردم ما و مناطق ما اقدامی تحریک‌آمیز بوده و هدف آن گسترش مناطق تحت اشغال ترکیه است. علاوه بر این حمایت معنوی بزرگی به داعش و هسته‌های آن در گروهک‌های تبهکار وابسته به ترکیه است تا سوریه را ویرانتر نموده و به کشتار مردم آن ادامه دهند. تداوم مواضع خصمانه [ترکیه] بدون شک با مقاومت یکپارچه خلقمان روبرو خواهد شد، خلقمان با تمامی توان و امکانات خود برای صیانت از منطقه، سازمان‌ها و دستاوردهای خود ایستادگی می‌کند."