اگر همه‌ی طیف‌ها به وظیفه‌ی خود عمل کنند، خلق کورد و مردم سوریه پیروز خواهند شد

مهراج اورال سیاستمدار و فرمانده نیروهای مقاومت سوریه اعلام کرد، اگر طیف‌ها هر آنچه از دستشان برمی‌آید را انجام دهند، همه پیروز خواهند شد.

مهراج اُرال سیاستمدار و فرمانده‌ی نیروهای مقاومت سوریه اعلام کرد؛"کوردها با مقاومت خود در کوبانی و بسیاری از مناطق پیروزی‌های بسیاری را به دست آوردند". وی همچنین اعلام کرد؛"برای اینکه مسائل حل شوند و به جنگ در سوریه پایان داده شود، باید مناطقی که توسط دولت ترکیه اشغال شده‌اند، آزاد شوند و مردم در این راستا باید مقاومت کنند". همچنین گفت؛ اگر طیف‌ها به وظیفه‌ی خود عمل کنند، خلق سوریه و کوردها پیروز خواهند شد."

اورال به سیاست‌ها در مورد سوریه اشاره کرد و گفت؛"این وحشیگری در سطح دولت و پشتیبانی حکومت اردوغان و دخالت‌هایش در این پروسه ادامه یافت و با دشمنی کوردها به بهانه‌های دروغین تا زمان پیروزی کوبانی ادامه داشت. هزاران شهروند غیرنظامی کشته و به شیوه‌ای وحشیانه قتل‌عام شدند."

اورال به نقش رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در انقلاب روژاوا اشاره کرد و گفت؛"در این شرایط دیده شد قدم‌هایی که نمی‌توانستند به عقب برداشته شوند، به جلو برداشته شدند و خلق کورد نیز بخشی از این مبارزه بوده و به راه‌حلی تبدیل شد. اینها همه نتیجه‌ی سیاست‌های درست رهبر اوجالان بود که در طول این چند سال پخش شده و در واقع خود را نشان داد. امروز می‌گویند رهبر اوجالان و جنبش آزادی خنجری علیه روژآوا هستند، اینها نگرانی‌ها و کینه و نفرت و انتقام غیر‌انسانی خود را اینگونه نشان می‌دهند، اما بدون اوجالان و بدون خط حقیقی او چیزی به نام روژاوا وجود نداشت."

اورال در ادامه گفت" ترور و تجاوز ۸۰ کشور علیه سوریه وجود داشت، اما آنها ضربات جدیی خوردند. زمانی که در کوبانی شکست خوردند، آنها به طور کامل شکسته شدند. اما اردوغان دیکتاتور که بر این پروسه اصرار داشت، با روش‌های مختلفی زمینه‌ی شکست انقلاب روژاوا را فراهم کرد، به ویژه تاکنون نیز به دشمنی با کوردها ادامه می‌دهد.

آمار جنگ‌های داخلی نشان می‌دهد که مناطقی که توسط اردوغان دیکتاتور اشغال شده‌اند، به دست تروریست‌ها نابود شده‌اند. اردوغان جنایات بین‌المللی را علیه شهروندان غیر نظامی انجام می‌دهد تا حکومت خود را سرپا نگه دارد."

اورال در ادامه‌ی سخنان خود گفت؛"در کوبانی همانطور که قهرمان‌های کورد و همکاران آنها داعش و اردوغان دیکتاتور را شکست دادند و کمک و همکاری‌های هوایی و لجستیکی را از طرف همکارانشان گرفتند، همان امر در سوریه نیز صادق است. من کسی هستم که در این پروسه قرار دارم. اگر ارتش سوریه همکاری و پشتیبانی نیروهای مقاومت سوریه را انجام ندهد، همکاری هیچ دوستی به نتیجه نخواهد رسید. پیروزی به وسیله‌ی کوردها، سریانی‌ها و فرزندان این سرزمین ممکن است. "

در مورد مسائلی مانند این که دولت ترکیه در مناطق اشغال شده فرماندار و مدرسه و دانشگاه و دادگاه تاسیس می کند، اورال گفت؛"این تجاوزها بدون هیچ تفاوتی جنایات جنگی بین‌المللی هستند و این جنایتکاران باید محاکمه شوند. فقط با یک روش می‌توان این مسئله را در صدر گفتوگو ها قرار داد. هرچند منافع دوستان در نظر گرفته می‌شود، اما نیاز به مقاومت خلق نیز وجود دارد، نیاز به مقاومت نیروهای خارج از حکومت سوریه وجود دارد. مردم بر اساس منافع عشیره‌ها و روسای عشیره‌ها کار نمی‌کنند، بلکه آنها با میهن‌دوستی مناطق خود را حفظ می‌کنند."

اورال در مورد موضع‌گیری ترکیه در سوریه گفت؛"مسئله‌ی اصلی ترکیه از بین بردن همه‌ی موجودیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مرتبط با کوردهاست. به همین دلیل دولت ترکیه حتی اگر تنها هم باقی بماند، می‌خواهد به این اشغالگری بیشرمانه‌ی خود ادامه دهد. باید کوردها از تاکتیک استفاده کرده و با تجربه‌ی خود به نتیجه برسند. بر این اساس نیز تصمیم گیرنده فقط کوردها هستند."

اورال در مورد ارتباط میان خود مدیریتی شمال و شرق سوریه و حکومت دمشق گفت؛"این دو نیرو دوست هستند و نیروهای اصلی اتحادیه سوریه می‌باشند که می‌توانند پیروزی‌های مشخصی را از لحاظ نظامی و سیاسی و اقتصادی به دست بیاورند. ابتدا همه باید این را بدانند، هر طیفی که در مقابل طیف دیگر بایستد، از بین رفته و در نتیجه‌ی آن خلق سوریه نیز از بین می‌روند.

"آنچه سبب دوستی این دو طیف می‌شود تاریخ است"

در منطقه میان این دو طیف قتل‌عام رخ نداده است. همه‌ی آنهایی که این را نمی‌دانند، می‌خواهند با یکسان کردن همه‌ی دولت‌های منطقه، نتیجه‌ای به دست آورند.

اورال در پایان سخنان خود گفت؛"باید موجودیت کوردها توسط موسسات قانونی و قانون تضمین شود. این حق کوردها است و باید هدف مشخص شود. باید خود را از نگرانی‌ها دور کرده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود و مسائل به شیوه‌ای حل شود که برای همه‌ی منطقه به نمونه‌ای خوب تبدیل شود. اگر این امر انجام گیرد، همانطور که رهبر اوجالان گفت 'آنهایی که با کوردها همکاری می‌کنند، پیروز می‌شوند و قدرتمند می‌گردند'، زمینه‌ی خوبی نیز برای این امر در سوریه وجود دارد."