'اهالی تل تمر با روح همبستگی حملات را خنثی می‌کنند'

جوان ایوب، ریاست مشترک مجلس تل تمر اعلام کرد، ۳۰ روستای تل تمر توسط دولت ترکیه اشغال شده‌اند، همچنین ۲۷ روستا نیز به دلیل حملات آنها تخلیه شده است. وی گفت:"مردم تل تمر در مقابل حملات دولت ترکیه مقاومت می‌کنند."

در نتیجه‌ی حملات دولت ترکیه در ۹ اکتبر ۲۰۱۹ به شمال و شرق سوریه، ۳۰ روستای تل تمر توسط دولت ترکیه اشغال شده‌اند. همچنین به علت حملات دولت ترکیه که اکنون نیز ادامه دارد، ۲۷ روستای دیگر به منطقه‌ی جنگی تبدیل شده است. حملات علیه منطقه تاکنون سبب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم غیرنظامی منطقه شده است.

جوان ملا ایوب، ریاست مشترک مجلس تل تمر در رابطه با افزایش حملات علیه تل تمر و تداوم جنگ ویژه، نقص پیمان آتش‌بس که با ضمانت روسیه امضا شده است، تاثیر حملات بر منطقه و مقاومت من مردم منطقه با خبرگزاری فرات صحبت کرد.

جوان ایوب یادآور شد، به دلیل حملات اشغال گرانه‌ی دولت ترکیه در نهم اکتبر ۲۰۱۹ و هم چنین حملاتی که علیه سریکانی و گریسپی آغاز شدند، ۳۰ روستای تل تمر توسط دولت ترکیه اشغال و همچنین به دلیل حملات پس از آن، ۲۷ روستای دیگر تخلیه شدند. وی گفت:"از ۹ اکتبر ۲۰۱۹ تا کنون حملات علیه منطقه ما و روستاهای ما انجام می‌شود. تبهکارانی که روستاهای منطقه را اشغال کرده‌اند، با تانک و توپ هر روز به غیرنظامیان حمله می‌کنند. حتی یک روز هم حمله به غیرنظامیان متوقف نمی‌شود. خانه‌ها و زمین‌های روستاییان را می‌سوزانند. حدود یک هفته است که حملات به روستاهای تل تمر و زرگان افزایش یافته است و خسارت بسیاری به مردم وارد شده است. تعدادی از غیرنظامیان جان خود را از دست داده و ده‌ها غیرنظامی نیز مجروح شدند. به ویژه حملات علیه روستای دلداران افزایش یافته و مرکز روستا بمباران شده است."

توافقی وجود دارد که از این حملات راضی است

جوان ایوب اعلام کرد، دولت اشغالگر ترکیه قبل از انجام عملیات اشغالگرانه سیاست جنگ ویژه را به کار گرفته و اینگونه به سخنان خود ادامه داد:"آب و برق ما را قطع کردند. آنها آب علوک را بیشتر از ۳۰ بار قطع کرده‌اند. در کانتون حسکە آب را بر روی یک و نیم میلیون انسان  قطع کرده‌اند. با وجود گرمای زیاد و طاقت‌فرسا در منطقه، نبود آب تاثیر بسیار بدی بر زندگی مردم گذاشته است و سبب بیماری کودکان و سالمندان بسیاری شده است."

جوان ایوب خاطرنشان نمود، نیروهای رژیم سوریه و همچنین نیروهای روسیه که در منطقه مستقر شده‌اند، علیه این حملات به وظیفه و مسئولیت خود عمل نمی‌کنند. وی گفت:"نیروهای روسیه در این منطقه یک مقر نظامی برای خود ایجاد کرده و در آنجا مستقر شدند. اما آنها به وظیفه‌ی اصلی خود عمل نمی‌کنند. توافقی وجود دارد که از این حملات راضی هستند و مانع از انجام حملات نشده و در مقابل آن سکوت می‌کنند. با ضمانت روسیه آتش‌بسی اعلام شد. ق.س.د این آتش‌بس را پذیرفته و نیروهای خود را حدود ۲۰ کیلومتر عقب کشید. اما هیچ کس به غیر از ق.س.د بر اساس این توافق عمل نمی‌کند."

جوان ایوب خاطرنشان نمود، پس از اعلام این توافق و پیمان‌نامه توسط مجلس نظامی، همه‌ی نیروهای ناتور، نیروهای دفاعی خابور و نیروهای آسایش آرامی، همگی از منطقه خارج شدند.

درخواست فوری: با حملات به تل تمر سرتاسر سوریه تهدید می‌شود

ریاست مشترک مجلس تل تمر در ادامه گفت:"دولت‌های بین المللی مانند روسیه در منطقه باید به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند و مانع از حملات به غیرنظامیان شوند." وی درخواست کمک فوری کرده و گفت:"اگر این حملات ادامه پیدا کنند، مانند عفرین، سریکانی و گری سپی تغییر دموگرافی در منطقه انجام خواهد شد. دولت ترکیه می‌خواهد تبهکاران خود را در منطقه مستقر کرده و دموگرافی آن را تغییر دهد. همچنین می‌خواهد اتوبان M4 را کنترل کند که این اتوبان برای تجارت سوریه بسیار حائز اهمیت است. همه‌ی افراد و همه‌ی دولت‌ها باید برای متوقف کردن حملات دولت ترکیه علیه تل تمر و زرگان هر چه سریع‌تر وارد عمل شوند."

جوان ایوب همچنین اعلام کرد، مردم تل تمر با اتحاد و همبستگی همه‌ی حملات را خنثی می‌کنند و گفت:"ما وارد سال‌ دهم جنگ سوریه شده‌ایم. دولت ترکیه برای اینکه وارد تل تمر شود، با جبهه النصره و احرار شام و داعش هم پیمان شده و تبهکاران آنها را به منطقه فرستاده است. اما مردم منطقه اعم از آسوری، کورد و عرب با روح اتحاد و همبستگی و با مقاومت زنان و مردان خود اجازه ندادند که تبهکاران  وارد تل تمر شوند. اکنون نیز دولت ترکیه به خود آمده و تلاش می‌کند تا تل تمر را محاصره کند. مردم تل تمر نیز از نیروهای خود پشتیبانی کرده و از منطقه محافظت می‌کنند."

ما تا پایان در شهر خود مانده و کارهای خود را انجام می‌دهیم

جوان ایوب اعلام نمود، اکنون در برخی رسانه‌ها و پلتفرم‌های مجازی مانند فیس‌بوک و توییتر شایعه پراکنی‌هایی انجام شده و گفت:"در فیسبوک و توییتر برخی شایعات مانند اینکه 'تل تمر تخلیه شده و هیچ کس در آن را باقی نمانده است' انجام می‌شود. اما چنین چیزی اصلا وجود ندارد. شهر ما با گروه‌های مختلف خود دلسوز شهدای خود است. شهدای ما در قبرستان تل تمر به خاک سپرده شده‌اند. تعداد زیادی انسان از گروه‌های مختلف در این خاک کشته شده و خون آنها در این خاک ریخته شده است. خون ما در تل تمر یکی شده است.  ما دست از شهر خود نخواهیم کشید. از طرف مجلس تل تمر ما تا آخرین قطره‌ی خون خود در شهر خود مانده و به وظایف خود عمل می‌کنیم."