احمد شیخو: هدف سویلو در مناطق اشغال شده، مشروعیت بخشیدن به اشغالگریست

احمد شیخو  اعلام نمود که هدف از رفتن سلیمان سویلو، زیر کشور ترکیه به مناطق اشغال شده مشروعیت بخشیدن به اشغالگری ترک و تجزیه خاک سوریه است.

دولت ترک در نتیجه حملات وحشیانه خود به کانتون عفرین در ١٨ مارس ٢٠١٨، این شهر را به اشغال در آورد. از زمان اشغالگری این شهر، اقدامات ضد انسانی علیه ساکنان آن از جمله، ربودن، به قتل رساندن و همچنین تغییر هویت و تاریخ این منطقه ادامه یافته است. همزمان این رژیم اشغالگر تلاش می‌کند که بدوون وقفه اشغالگری خود را در  این مناطق  و از جمله عفرین مشروعیت ببخشد و مانند اسکندرون آن را به خاک ترکیه الحاق کند. در این راستا به منظور مشروعیت بخشیدن به اشغالگری، وزیر کشور ترکیه سلیمان سویلو در روز اول عید قربان وارد کانتون عفرین و شهر عزاز اشغال شده گشت. این نخستین دیدار نبود، سال‌های گذشته نیز به مناطق اشغال شده جرابلس و عزاز و ادلب رفته بود.

ترکیه به هزینه سوریه برای منافع خود تلاش می‌کند

در رابطه با این موضوع، احمد شیخو عضو رهبری شورای حزب اتحاد دمکراتیک در منطقه فران اظهار داشت: از ابتدای تنش‌ها و بحران سوریه، دولت ترک در این کشور مداخله کرده و برای تحقق منافع خود، به هزینه خلق  کورد و با همکاری تبهکاران دست به اشغالگری زده است. از ابتدای انقلاب سوریه، ترکیه با پروکسی‌های خود وارد عمل شده و سپس مستقیما به سوریه حمله کرده و بسیاری از مناطق شمال-شرق سوریه و روژآوا را اشغال کرده و تمام قوانین و عرف بین‌المللی را نقض کرده است.

احمد شیخو در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به جرایم دولت ترک در مناطق اشغال شده اظهار داشت: بعد از انکه مناطقی از سوریه را اشغال کرد، ترکیه دست به تغییر دموگرافیک منطقه نیز زده و ساکنان اصلی منطقه را تبعید کرده و خانواده‌های تبهکاران را به جای آنها سکنا داده است، همچنین، اسامی شهر، محلات و روستاهای تاریخی را نیز تغییر داده و زبان ترکی را بر ساکنان تحمیل کرده و پرچم دولت اشغالگر ترک را در این منطقه به اهتزاز درآورده است.

در بخش دیگری از سخنان خود احمد شیخو ضمن اشاره به نقض قوانین از سوی دولت ترک، اظهار داشت که ارزش‌ها و اعتقادات خلق منطقه را نقض کرده و اماکن تاریخی را تخریب و به نبش قبر شهدا هم دست زده است، و هم اکنون نیز در حال دست زدن به جرایم دیگری علیه ساکنان منطقه هستند. وی اضافه کرد که هدف تمام این اقدامات بازسازی و احیای مجدد عثمانی است.

رفتن سویلو به منظور مشروعیت بخشیدن به اشغالگری است

در خصوص رفتن سلیمان سویلو وزیر کشور دولت ترک به مناطق اشغال شده، احمد شیخو اظهار داشت: عزیمت سویلو به عفرین به منظور مشروعیت بخشیدن به اشغالگری دولت ترک بوده و همچنین اقدامی است که به جهان نشان داده شود که این منطقه دیگر به بخشی از سرزمینهای ترکیه و تاکید بر این حق است که ترکیه می‌تواند این منطقه را اشغال کرده و آن را به خاک خود ملحق کند.

احمد شیخو عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در منطقه فرات در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که در خصوص نقض قوانین در مناطق اشغال شده، شاهد هیچگونه واکنشی از سوی مجامع حقوق بشری یا جهانی نبوده‌ایم. از طرف دیگر عزیمت سویلو به منظور مشروعیت بخشیدن به نقض قوانین بین‌المللی و تغییر دموگرافی منطقه بوده است. احمد شیخو در بخش دیگری از سخنان خود افزود که باید تمام سازمان‌های حقوق بشری و حقوقی در مقابل نقض قوانین از سوی ترکیه که علیه خلق‌های منطقه صورت می‌گیرد، موضعگیری کنند.

احمد شیخو عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در منطقه فرات در خاتمه سخنان خود از خلق کورد درخواست نمود که در مقابل جرایم دولت اشغالگر ترک مقابله کرده و مبارزات خود را در سطح جهانی ادامه داده و موارد نقض حقوق و موازین بین‌المللی را در سطح جهانی به نمایش بگذارند.