آلدار خلیل: مجالس و کمون‌ها باید تقویت شوند

آلدار خلیل عضو شورای ریاست مشترک پ.ی.د در پنجمین کنفرانس مجلس خانواده شهدا سخنرانی کرد.

آلدار خلیل عضو شورای ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) یادآور شد که برای حفظ دستاوردهای انقلاب باید دستگاه‌ها، مجالس و کمون‌ها تقویت شوند.

خلیل گفت:"دولت‌های توطئه‌گر با تفکر سرمایه‌داری تفکر آزاد و دمکراتیک رهبر اوجالان را انکار می‌کنند. آن‌ها با اسارت رهبر اوجالان خواستند که خلق و تفکر دمکراتیک را از بین ببرند."

خلیل در ادامه به این مساله اشاره کرد که "سازماندهی خانواده شهدا زیر چتر مجلس خانواده شهدا با تفکر و اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان موفق بوده و همین امر نشان‌دهنده‌ی شکست توطئه‌ی بین‌المللی است."

خلیل همچنین اعلام کرد:"سطحی که شورای خانواده شهدا و سایر دستگاه‌های خلق به آن رسیده‌اند، نشان‌دهنده پیروزی انقلاب شمال و شرق سوریه است."

وی در ادامه سخنانش گفت:"خلق‌های انقلابی و آزادیخواه در راستای زندگی آزاد و دمکراتیک باید مبارزات خود را افزایش دهند."

آلدار خلیل در ادامه خاطرنشان کرد که انقلاب شمال و شرق سوریه به پاسخی برای امید و آرزوهای خلق‌های سوریه تبدیل ‌شده است. وی گفت؛"برای آنکه دستاوردهای انقلاب را حفظ نماییم، باید مجالس و کمون‌ها تقویت شوند."

عضو شورای ریاست مشترک پ.ی.د در رابطه با بنیاد نهادن جامعه‌ای آزاد به اهمیت خود معیشتی اشاره کرد و گفت؛"اساس خودمعیشتی تولید و اقتصاد کومینال است."