الهام احمد: ناتو خسارت زیادی برای اتکای به حکومتی ضعیف پرداخت خواهد کرد

رئیس مجلس سوریه دمکراتیک می‌گوید ناتو از اتکای به یک حکومت ضعیف که یک مرد با خواب‌های عثمانی برایش تصمیم می‌گیرد، بسیار زیانمند خواهد شد.

الهام احمد رئیس مجلس سوریه دمکراتیک گفت تهدیدهای دولت ترکیه پایان نمی‌گیرند. سیاست انتخاباتی آنها بر پایه جنگ‌ و خونریزی بنا شده، بنابراین این تهدیدها تمام نخواهند شد.

رئیس مجلس سوریه دمکراتیک، حمایت ناتو از روند نسل‌کشی کوردها توسط ترکیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت ترکیه کمک سیاسی و تسلیحاتی خود را بکلی از ناتو می‌گیرد. و این در حالی است که ترکیه می‌خواهد خواب‌های عثمانی خود را عملی کند. ترکیه‌ای که پیمان لوزان را ناحقی به خود می‌داند و می‌خواهد آنرا اصلاح کند. می‌خواهد که واقعیت جدیدی را بر جامعه جهانی تحمیل کند.

الهام احمد به همزمانی اجلاس ناتو با سالروز اعدام شیخ سعید و محاکمه رهبر عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت اردوغان پس از این نشست اعلام پیروزی کرد و دست به تبلیغات انتخاباتی زد. علاوه بر این به توافقی دست یافتند که پ.‌ک.‌ک تا سال ٢٠٣٠ در فهرست تروریستی بماند و این برای جلب رضایت ترکیه بود تا از ناتو کنار نرود و مانع عضویت سوئد و فنلاند نشود.

او پیشبینی کرد ناتو خسارت زیادی برای اتکای به چنین حکومتی متحمل شود. الهام احمد گفت در وهله اول قوانین داخلی مدافع حقوق بشر کشورهای ناتو دچار مشکل خواهند شد.