انتشار بیلان سالانە جنایات ارتش ترک از سوی نیروهای سوریە دموکراتیک

مرکز اطلاع رسانی و انتشارات نیروهای سوریە دموکراتیک بیلان سالانە جنایات ارتش ترک و گروه داعش در شمال و شرق سوریه را منتشر کرد.

مرکز اطلاع رسانی و انتشارات نیروهای سوریە دموکراتیک بیلان سالانە جنایات ارتش ترک و گروه داعش در شمال و شرق سوریه را منتشر کرد: در سال 2022، دولت اشغالگر ترک و مزدوران وابستە بە آن هزاران تخلف را علیه مناطق شمال-شرق سوریه و ساکنان آن مرتکب شدند، از همین رو سال 2022 خونین ترین سال بودە و خسارات مادی و جانی فراوانی به مردم وارد شد. پس از سال 2019، یعنی پس از اشغال شهرهای گره سپی و سریکانی، دولت ترکیه از هواپیماهای جنگی، پهپادها، سلاحهای سنگین، تانک و توپ استفاده کردە است. این حملات خسارات زیادی به زیرساخت ها، مناطق مسکونی، جاده ها و مزارع منطقه وارد کرد.

تخریب گسترده و بمباران مستمر اشغالگران باعث ایجاد فاجعه ای انسانی شدە است. افزایش موارد نقض  اشغالگران ترکیه و هدف قرار دادن مستقیم و گسترده غیرنظامیان با بمباران خانەهایشان،  از جملە موارد گستردە نقض حقوق ساکنان شمال-شرق سوریە محسوب می شود. با این کار موسسات، امکانات خدماتی، آموزشی و بهداشتی از جمله انرژی، برق، آب و تاسیسات شهری، مساجد، قبرستان ها، روستاها و شهرهای محل زندگی غیرنظامیان به طور مستقیم هدف قرار گرفتند. از عفرین تا کوبانی و دیریک، دولت اشغالگر ترک حملات گسترده ای را انجام دادە است.

هدف قرار دادن زنان، کودکان، افراد مسن، بار دیگر هدف اشغالگران برای آواره کردن و کوچاندن  مردم ما و مجبور کردن آنها به ترک خانه های خود را تأیید می کند. این بزرگترین جنایت علیه بشریت است و به وضوح اثبات میشود که اشغالگران ترکیه مرتکب جنایات جنگی شده اند. در کنار حملات بی امان، اشغالگران ترکیه از عوامل و جاسوسان با هدف برهم زدن آرامش و امنیت منطقه استفاده کردند. آنها همچنین سعی در ایجاد درگیری بین مردم و ایجاد ترس در دل مردم داشتەاند. در بخشی از عملیات سوگند، ده ها هسته مرتبط با اشغال، جاسوسانی که در شهادت فرماندهان، رزمندگان و وطن پرستان ما نقش داشتند دستگیر شدند. در میان آنها، شبکه های قاچاق مواد مخدر نابود شد. با هدف قرار دادن مستقیم فرماندهان و رزمندگان نیروهای ما که بیشترین نقش را در شکست دولت ادعایی داعش داشتند.

علاوه بر این، هماهنگی ظاهری بین حملات اشغالگران ترکیه و جنبش داعش بار دیگر آشکار شده است. دولت اشغالگر ترکیه از گروه های داعش حمایت قابل توجهی بە عمل آوردە است. حمایت دولت ترک از گروە داعش در جریان  حمله سازمان تروریستی به زندان سینا در حسکه و حملات به اردوگاه هول و اطراف آن از جملە این موارد است. کشته شدن سران و اعضای داعش توسط ائتلاف بین المللی در سوریه در مناطق تحت اشغال ترکیه بار دیگر بزرگترین مانع در برابر مبارزه نیروهای ما و نیروهای بین المللی بود. به همین دلیل مناطق اشغالی به مناطق آموزشی و آماده سازی گروه های داعش تبدیل شده است. با توجه به این وضعیت، بزرگترین مانع برای نابودی نهایی سازمان تروریستی داعش، تهاجم ترکیه است.

گروههای داعش و سایر گروههای تبهکار که همیشه از مرز ترکیه برای ورود به خاک سوریه یعنی این مناطق تحت اشغال ترکیه استفاده می کنند. در این گزارش ترازنامه کلی موارد نقض موازین بین المللی و انسانی دولت ترکیه در مناطق شمال-شرق سوریە ، تعداد و نتایج حملات گروه تروریستی داعش و عملیات نیروهای ما با مشارکت ائتلاف بین المللی علیه هسته های سازمان تروریستی:

 بیلان تخلفات دولت ترکیه:

در سال 2022 تعداد حملات و تجاوزات دولت ترکیه به 17 هزار و 596 حمله رسیدە است

تعداد توپ های شلیک شده توسط اشغال گر : 17433 توپ بین هویتزر، خمپاره و تانک بود.

 تعداد حملات پهپادی: 120 بار که پنج مورد آن پهپادهای انتحاری بوده است.

 تعداد حملات هوایی: 43 حمله.

تعداد غیرنظامیان مجروح: 263 غیرنظامی، از جمله 59 کودک و 44 زن.

 تعداد شهدای غیرنظامی: 59 غیرنظامی به شمول 12 کودک و 5 زن.

تلفات نیروهای دشمن در چارچوب پاسخ مشروع

 تعداد تلفات دشمن:

44 سرباز اشغالگر ترکیه و 22 تبهکار

. خسارات ناشی از این حملات به شرح زیر است:

تخریب ساختمان شهرداری مردم در زیرگان. نصب شبکه برق تیل تمیر خط 66 کیلوولت. تخریب نیروگاه چهارم برق در روستای تقیل بقیل در حومه شهرستان دریک. تخریب و تخریب دبستان روستای «قرامل» منطقه شهبا. تخریب جزئی قبرستان آشوریان در روستاهای تیل جمعه و تیل شنان. زیان به شبکه اینترنتی زیرگان ، تخریب بخشی از کلیسای مرسیوادر روستای تیل تمر از توابع شهرستان حسک. خسارت در مسجد روستای الجت در منبج رخ داده است. ایستگاه پمپاژ آب روستای الفتسا از توابع روستای عین عیسی بر اثر گلوله باران های مکرر متوقف شد.

در نتیجه این حملە آسیب زیادی به یک کارخانه روی در حسکە وارد شد. تخریب یک مرکز آموزشی دخترانه در حسکه. خسارت به کارخانه خاکستر کوبانی. خسارت به تصفیەخانە آب روستای الهشاء در روستای عین عیسی. آسیب به شبکه برق بالا در تل تمر. در روستای دهرالعرب در حوالی زیرگان انبار غلات نیمه تمام تخریب شد. تخریب ساختمان نیروهای امنیت داخلی زرگان. هدف قرار دادن خطوط فشار قوی که برق ایستگاه تیل تمر را تامین می کند. قطعی خط برق 66 کیلوولت بالا هدف قرار دادن بیمارستان کرونا در قامشلو هدف قرار دادن نهادهای مدنی اداره خودمختار در زیرگان، تل تمیر و عین عیسی. بر اثر این بمباران، مسجد روستای «الفتسا» آسیب دید. خسارت بزرگی در ایستگاه نفت دیکل در شهر چیل آکسا رخ داد. پمپ بنزین سیویدی به دلیل بمباران هواپیماهای جنگی از کار افتاده و خسارت زیادی دیده است. هدف قرار دادن ایستگاه های «سعیدا» و «ضرابه» در حومه شمالی تیربسیپی. هدف قرار دادن ایستگاه جمع آوری نفت در روستای «ماشوق» و یک تانکر در ایستگاه «میل حسناک» شهرستان تیربسپی.

هدف قرار دادن نیروگاه برق منطقه تربە سپی. هدف قرار دادن چاه های نفت در منطقه تربەسپی پمپ بنزین سیویدی در دریک برای دومین بار هدف قرار گرفت. بیمارستان کرونا در کوبانی ویران شد. تخریب درمانگاه روستای «قرموکس» از توابع شهرستان کوبانی. هدف قرار دادن دکل تلفن در روستای «سالوک» از توابع شهرستان کوبانی. تخریب مسجد روستای «التیروازیه» روستای زیرگان. هدف قرار دادن هواپیمای روستای «الربیاط» از توابع شهرستان زیرگان که از سرویس خارج شده بود. جاده های مورد استفاده غیرنظامیان و همچنین هدف قرار دادن عمدی کشاورزان و ماشین آلات کشاورزی آنها قرار گرفت.

 نتایج حملات سازمان تروریستی داعش و عملیات نیروهای ما با مشارکت ائتلاف بین المللی علیه هسته های آن، مردم منطقه و کسانی که ترور آن را رد می کنند. داعش حملات زیادی را علیه نیروهای امنیتی و نظامی، زندان ها و اردوگاه هایی که زندانیان و خانواده هایشان در آن نگهداری می شوند انجام داده است. حملات سازمان تروریستی داعش در سال 2022 نشان از تغییر تاکتیک این گروە دارد.

داعش  در تلاش است تا قدرت خود را ثابت کند،تلاش میکند بە  به هستەهای خود امید و انرژی بدهد تا راحت تر حمله کنند. تمامی فعالیت های نیروهای ما و ائتلاف بین المللی علیه هسته های سازمان تروریستی تعداد عملیات؛ 113، شامل 3 رزمایش نظامی با اتحاد بین المللی. مناطق عملیاتی حسکە و حومه آن: 43 عملیات شامل 8 عملیات در اطراف اردوگاه هول.  مناطق دیرالزور: 53 عملیات. رقه و حومه آن: 13 عملیات که یکی از آنها عملیات طبقای است. منبج: یک عملیات. در عملیات گورزه گلان 3 هزار و 500 زندانی سازمان تروریستی داعش که قصد فرار از زندان را داشتند در زندان سینا دستگیر شدند که مجبور به تسلیم شدند و ساختمانی که در آن مخفی شده بودند تحت کنترل قرار گرفت. در نبرد با نیروهای ما 386 تروریستی که از بیرون به زندان حمله کرده بودند به هلاکت رسیدند

هستەهای دستگیر شده و شمار افراد دستگیر شده در عملیات های مختلف به 267 تروریست (بین رهبران، اعضا و همکاران) رسیدە است.

تعداد کشته های داعش در این عملیات 387 تروریست

 375 تروریست از خارج در درگیری با نیروهای ما و 12 تروریست دیگر در قالب عملیات های مختلف از خارج به زندان سینا حمله کردند.

-تعداد عملیات تروریستی داعش شامل (حملات انتحاری، مواد منفجره، تهدید غیرنظامیان): 176 مورد

در مبارزه مشروع نیروهای ما که عزم اصلی ما برای حفاظت از منطقه و تمامی اجزای آن است، در برابر حملات تروریست ها. سازمان داعش، دولت اشغالگر ترکیه، مزدوران آن و همه طرفهایی که سعی در از بین بردن امنیت و ثبات دارند، سطح قوی مقاومت و فعالیتهای نیروهای دموکراتیک سوریه پدیدار شده است. بر این اساس 178 شروان ما با ایثار و فداکاری فراوان مانع از موفقیت نقشه های ارتش اشغالگر ترک و گروهک های داعش شدە و شهید شدند. 95 نفر از آنها در مقاومت در برابر حملات اشغالگران ترک و 69 نفر در مقابل تبهکارانداعش. 14 شهید در اثر بیماری و حوادث رانندگی به شهادت رسیدند.

بر این اساس، هنگامی که ما وعده خود را برای ادامه مبارزه علیه حملات به مردم خود تجدید می کنیم، بار دیگر از جامعه جهانی می خواهیم که در برابر نقض جدی اشغالگری دولت ترکیه و مزدوران آن علیه مردم ما مسئولیت را بر عهده بگیرند.  همچنین از نیروهای ائتلاف بینالمللی میخواهیم بسته به بزرگی تهدید، چالشهای داعش و گروههای آن و میزان ویرانی در منطقه، از مردم منطقه و نیروهای ما حمایت بیشتری کنند.