آرام هنا؛ حملات دولت ترک تاثیری منفی بر مبارزات ما علیه ترور ایجاد می‌کند

سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک ضمن اشاره به حملات دولت اشغالگر ترک به منطقه اظهار داشت: این حملات از تاثیری منفی بر مبارزات ما علیه ترور برخوردار است. هنا از جامعه بین‌المللی و روسیه درخواست کرد که در مقابل این حملات مسئولیت‌ها و وظایف خود را انجام دهد.

آرام هنا سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک در رابطه با حملات دولت اشغالگر ترک به مناطق شهبا و تل تمر در کانتون حسکه اعلام کرد: چهار روز قبل نیروهای ارتش اشغالگر ترک گلوله باران روستاهای دردارا، شیخ علی، تل ورد، تل حیفان، تل شنان و بسیاری از مناطق دیگر را با توپ و موشک آغاز کرده‌اند. همزمان هوایپماهای بدون سرنشین هم بر فراز آسمان منطقه به پرواز درآمده‌اند.

هنا در ادامه اعلام نموده است که به دلیل ادامه حملات به روستای تل شنا یک زن با نام مریم شیخ صالح مجروح به اموال و زمینهای ساکنان منطقه اسیب وارد شده است. نیروهای ما هم در مقابل وظیفه دفاع از غیرنظامیان بر عهده گرفته و تلاش نیروهای اشغالگران برای پیشروی را در هم شکسته و به حملات توپخانه‌ای آنان پاسخ داده‌اند، در نتیجه زیانهای بسیاری را بر اشغالگران و تبهکاران تحمیل کرده‌اند.

آرام هنا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به خطرات مداوم نقض حقوق و سکوت مجامع بین‌المللی اظهار داشت: ما تاکید می‌کنیم که این حملات تاثیری منفی بر مبارزه ما در مقابل ترور ایجاد می‌کند. همچنین تبعات سوءی را بر اداره زندان‌ها و کمپهایی ایجاد می‌کند که تروریستها در آن نگهداری می‌شوند. وی در خاتمه اظهار داشت: لازم است که نیروهای مسلح روسی مسئولیت خود را ایفا کرده و مانع از نقض آتش‌بس نیروهای مسلح اشغالگر شوند.