ارتش متجاوز ترکیه روستاهای شمال و شرق سوریه را با سلاح سنگین گلوله‌باران کرد

روژاوای کردستان همچنان زیر حملات نظامی قرار دارد. امروز هم منابع بومی از تداوم حملات توپخانه‌ای و گلوله‌باران نواحی شهبا و تل‌تمر توسط ارتش اشغالگر ترکیه خبر دادند. در عفرین اشغالی نیز گروههای تبه‌کار یک جوان را به مکانی نامعلوم ربوده‌اند.

خبرگزاری هاوار  اعلام کرد روستاهای "حربل" و ام‌الحش" در کانون شهبا شامگاه دیروز توپباران شدند. از خسارات جانی احتمالی این حملات تاکنون خبری در دست نیست. ارتش متجاوز ترکیه همچنین از صبح امروز روستاهای واقع در ضلع شمالی منطقه عمدتا مسیحی‌نشین تل‌تمر روژاوا را با سلاح‌های سنگین گلوله‌باران کرد. این حملات همزمان با افزایش تهدیدهای اردوغان و جنایات جنگی ارتش ترکیه و گروههای تبه‌کار بنیادگرای نزدیک به آنکارا بوده است.

 گزارش‌ها حاکیست جوان دیگری هم با نام جیگر فتاح از ساکنین بخش بلبل از توابع عفرین توسط افراد تبه‌کاری که خود را "پلیس مدنی" نامیده‌اند به مکانی نامعلوم ربوده شده و با وجود گذشت ٢٠ روز، خبری از سرنوشت او به دست نیامده است.

از سویی کانتون شهبا در چند مدت اخیر در محاصره نیروهای دولتی سوریه قرار گرفته و مواد خوراکی و درمانی کمیاب شده است. فعالین و مدیران مردمی این منطقه که بیشتر ساکنین آنرا آوارگان عفرین اشغالی تشکیل می‌دهند امروز در یک تجمع خبری خواستار پایان محاصرەی دولت دمشق و پایان تجاوز و کشتار گری و خونریزی‌های آنکارا شدند.