عایشه افندی: با فرزندانمان پیمان بسته‌ایم

عایشه افندی در دهمین سالگرد انقلاب روژآوا به حملات و تهدیدها علیه روژآوا اشاره کرد و گفت:"ما به فرزندانمان وعده داده‌ایم و به قول خود پایبند هستیم. ما از انقلاب دفاع می‌کنیم."

عایشه افندی، ریاست مشترک شورای خانواده شهدای کانتون کوبانی به‌مناسبت سالگرد انقلاب روژآوا با خبرگزاری فرات صحبت کرد.

عایشه افندی اعلام نمود که در ۱۹ جولای میراث و روح مقاومت ۱۴ جولای وجود دارد و گفت:"در این ۱۰ سال قهرمانی‌های بسیاری رخ داد، قتل‌عام‌های بسیاری انجام شد، ما آواره شدیم، علیه ما تحریم‌های بسیاری تحمیل ‌شد، اما ما علیه نابودی خود مبارزه کردیم. علی‌رغم این‌ها دستاوردهای بسیاری به دست آوردیم. ق.س.د، ی.پ.گ، ی.پ.ژ و ه.پ.ج تأسیس شدند، اداره خودگردان و کمون و شوراها تأسیس شدند. در شمال و شرق سوریه خلق‌ها همه باهم زندگی می‌کنند و اداره خودگردان را به وجود آوردند. همه خلق‌ها با فرهنگ، زبان و آیین خود در این خودمدیریتی جای گرفته و به‌صورت قدرتمندی نیروی دفاعی ما ایجاد شد. از همه آیین‌ها و زبان‌ها شهدای ما در اطراف یک دیگر جمع شده و اتحاد ایجاد کردند. ما این‌گونه سرپا مانده و به مبارزه ادامه دادیم."

از مدرسه‌ای کوچک به سوی سیستم آموزشی

عایشه افندی یادآور شد که در ابتدای انقلاب روژآوا در محله شهید سرحد که آن زمان نام آن محله گمرک بود، در اتاق کوچکی در میان باغچه‌ای با پیشاهنگی یک معلم از مخمور، کودکان به یادگیری زبان کوردی پرداختند. وی گفت:"در آن زمان برخی احزاب سیاسی ما را مورد تمسخر قرار می‌دادند. آن‌ها می‌گفتند با ۴ کودک و معلمی که کوردی بلد نیست نمی‌توانید یک مدرسه ایجاد کنید. شما این‌گونه می‌خواهید پیروز شوید؟ آن‌ها این اقدام ما را کوچک می‌دیدند. آن زمان این‌گونه فکر می‌کردیم. ما دستور زبان کوردی را از شهدای ۱۹ جولای تحویل گرفتیم. قول دادیم و امروز به قول خود عمل کرده‌ایم. ما اعتماد و باورمان را با ۴ کودک آغاز کردیم. اکنون از مدارس ابتدایی تا متوسطه و دانشگاه‌ها، هزاران دانش‌آموز و دانشجو در حال تحصیل هستند. طی این ۱۰ سال هم از لحاظ جغرافیایی و هم از لحاظ سیستم ما بسیار بزرگ‌تر و گسترده‌تر شدیم. همه‌ی آئین‌ها، فرهنگ‌ها و زبان‌ها در این جغرافیا به‌آسانی می‌توانند از موجودیت خود دفاع کرده و هر کسی می‌تواند به‌آسانی با زبان، فرهنگ و آیین خود زندگی کند."

ما به فرزندان خود قول داده‌ایم و به قول خود عمل خواهیم کرد

عایشه افندی به حملات و تهدیدهای علیه روژآوا اشاره کرد و گفت، جنگ ادامه دارد. دست خیانت علیه خانواده شهدا، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب وجود دارد و مبارزات علیه آن‌ها نیز متوقف نشده ‌است. وی گفت:"به‌عنوان هر خانواده شهیدی و به‌ عنوان مادر شهدا، بر سر تابوت‌ به فرزندانمان قول داده‌ایم و ما به قول خود عمل خواهیم کرد. ما تلاش می‌کنیم تا از دستاوردهایمان دفاع کنیم و از میراث آن‌ها صیانت نماییم. ما تا پایان از خود دفاع کرده و به مقاومت خود ادامه خواهیم داد."