'با برگزاری کنگره ملی به همکاری پ.د.ک-ترکیه پایان داده می‌شود'

روکن احمد، رئیس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک اظهار کرد که با برگزاری کنگره ملی می‌توان به همکاری پ.د.ک با رژیم ترکیه پایان داد و افزود:"روح ملی با تلاش بزرگی شکل گرفته است، این روحیه هم حملات رژیم ترک و هم جوسازی پ.د.ک-ENKS را خنثی می‌نماید."

روکن احمد ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) در گفتگو با خبرگزاری فرات حملات و برنامه‌های رژیم فاشیست ترکیه و همکاری پ.د.ک با این رژیم کوردستیز را مورد ارزیابی قرار داد.

'رژیم ترک در حال تدارک یک جنگ است'

روکن احمد با اشاره به اینکه حملات رژیم ترک هیچ زمانی متوقف نشده‌اند گفت:"دولت ترک سال‌های مدیدی است که کوهستان‌های کوردستان، مناطق حفاظتی میدیا و روژاوای کوردستان را مورد حمله قرار می‌دهد. اما این رژیم درصدد است تا جنگ روسیه -اوکراین را همچون فرصتی برای اهداف خود بکار گیرد. در حال تدارک یک جنگ است. در این مرحله اگر شاهد نقطه ضعف باشد یکبار دیگر دست به حمله می‌‌زند. ما در این مورد اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم."

روکن احمد افزود که نقشه حملات دولت ترک به منطقه بارها خنثی شده‌اند و بدون نتیجه باقی مانده‌اند، اما حمله به غیرنظامیان همچنان ادامه دارد. روکن احمد گفت:"تنها راه جلوگیری از حملات رژیم ترک گسترش سازماندهی اجتماعی و تکیه بر نیرو و اراده خویش است. ما در این زمینه برنامه‌هایی خود را به پیش می‌بریم. با در هم شکستن حملات و تحریم‌های اقتصادی ما عملا می‌توانیم نقشه‌های رژیم ترک علیه خلقمان را خنثی کنیم."

رئیس مشترک جنبش جامعه دمکراتیک به جوسازی و سیاه‌نمایی پ.د.ک و مزدوران ENKS علیه خودگردانی شمال و شرق سوریه گفت:"سازمان‌هایی همچون ENKS و پ.د.ک هیچ چیزی برای جامعه ندارند. ENKS فاقد نیروی تأثیرگذاری بر جامعه روژاوا و شمال-شرق سوریه است. یعنی نیروی سازماندهی اجتماعی ندارد. بر اساس خواسته‌های دشمنان کورد عمل کرده و اینچنین در میان خلق به سیاه‌نمایی دست می‌زند. برای منفعل کردن و سلب اراده از جامعه دست به تبلیغات می‌زند. به نظر ما این سازمان از خارج هدایت می‌شود. زیرا ENKS فاقد بنیان و پایه سیاست‌ورزی با تکیه بر توان خود است.

در بالاترین سطح با دولت ترک همکاری می‌کند. باید خلقمان از این موضوع آگاه باشند. اگر خلقمان واقعیت پ.د.ک و ENKS را بشناسد پروپاگندای آنها خنثی خواهد شد. ENKS می‌گوید که 'عفرین الان بهشت است'. روزانه زنان عفرین ربوده شده و مورد تجاوز واقع می‌شوند. کودکان در مدارس با گلوله تبهکاران ترکیه به قتل می‌رسند. پرچم دولت ترک در مدارس عفرین به اهتزاز درآمده است، درختان عفرین ریشه‌کن می‌شوند. باید پرسید کجای این بهشت است؟ ENKS در حال تبلیغ چه چیزیست؟ تبلیغات ENKS هیچ بنیان و اساسی ندارند و جامعه هم دیگر به آنها باور نمی‌کند. زیرا نه ENKS و نه پ.د.ک هیچ خدمتی به این جامعه نکرده‌اند. اگر خلقمان خود را به شیوه‌ای نیرومند سازماندهی نمایند جوسازی پ.د.ک و ENKS نقش بر آب خواهد شد."

'کنگره ملی کورد برای تمامی خاورمیانه به منبع الهام مبدل می‌شود'

روکن احمد در مورد حملات رژیم ترک به باشور کوردستان، شنگال و بویژه مناطق حفاظتی میدیا گفت:

"ما حمله به شنگال، مناطق حفاظتی میدیا، روژاوا، روژهلات، هر نقطه‌ای از کوردستان را نمی‌پذیریم و موضع خود را به صراحت اعلام می‌کنیم. گریلاهای مناطق حفاظتی میدیا فرزندان خلقمان در روژاوا، باشور، روژهلات، شنگال و باکور هستند. آنانکه ما را به چهار بخش تقسیم کردند امروز مناطق حفاظتی میدیا را هدف حمله قرار داده‌اند. از این رو به عنوان خلق و جنبش ما این حملات را به هیچ عنوانی نمی‌پذیریم. بویژه خلق قهرمانمان در باشور کوردستان لازم است با اتحاد خود کانسپت دشمنان را خنثی کنند. ما در این موضوع باید قاطعانه عمل کنیم. بویژه ما همچون جنبش جامعه دمکراتیک در روژاوا نیاز به ایجاد کنگره ملی داریم. کنگره ملی نه تنها به صیانت از خلق کورد می‌انجامد، بلکه همزمان به منبع الهام خاورمیانه نیز مبدل می‌شود. اتحاد عرب‌ها، سریانی‌ها، چرکس‌ها و تمامی خلق‌ها را به دنبال خواهد داشت. با این کنگره کانسپتی را که علیه خاورمیانه به مرحله اجرا گذاشته شده را خنثی می‌کنیم. اینگونه می‌توانیم به همکاری پ.د.ک-ترکیه علیه ملت کورد پایان دهیم."

روکن احمد خاطرنشان کرد درمورد حملات مشترک پ.د.ک- ترکیه آنان همچون جنبش جامعه دمکراتیک رایزنی با احزاب و جریان‌های کورد را ادامه می‌دهند. احمد افزود:"ما برای اخذ موضعی مشترک در حال گفتگو با جریان‌های سیاسی و احزاب دیگر هستیم. اگر خودگردانی شنگال از میان برود، روژاوا نیز از میان خواهد رفت. ما همه یک واحد هستیم، این وضعیت بر تمامی بخش‌ها تأثیرگذار است. پیروزی در روژاوا بر شنگال هم تأثیرگذار است. سال ٢٠١۴ اگر خلق روژاوا و نیروهای گریلا در شنگال مداخله نمی‌کردند قتل‌عام بزرگی روی داده بود. بیش از ۵ هزار زن به چنگ تبهکاران داعش افتادند. هر کسی مرزها را در هم شکست و به کمک خلقمان در آنسوی دیگر مرز رفت. جوانان روژاوا مرزها را درهم شکستند. گریلاها از مناطق حفاظتی میدیا به کمک مردم شنگال آمدند. آنچه روی داد نتیجه روحیه ملی بود. این روح با حملات رژیم ترک، با سیاه‌نمایی پ.د.ک-ENKS از میان نخواهد رفت. فرزندان این خلق در یک سنگر جنگیدند و به شهادت رسیدند. نابودی این روح ملی محال است. به همین دلیل ما حمله به هر نقطه‌ای از کوردستان را حمله به روژاوا ارزیابی می‌کنیم."

روکن احمد از خلقمان در باشور کوردستان بویژه زنان درخواست کرد که در مقابل حملات دشمنان متحد شوند. رئیس مشترک جنبش جامعه دمکراتیک در پایان اظهارات خود گفت:"تمامی جامعه هدف حملات دشمن قرار گرفته است. برای توقف این جنگ ما هم به عنوان خلق و هم به عنوان زنان کورد باید متحد شویم. باید برای صیانت از دستاوردهایمان موضعی قدرتمند را اخذ کنیم."