عبدالکریم سیکو: با سرنوشت خلق کورد بازی نکنید

عبدالکریم سیکو دبیرکل حزب دمکرات کوردستان سوریه از پارت دمکرات کوردستان خواست که دست از بازی با سرنوشت کورد و گام برداشتن در راستای منافع دولت اشغالگر ترک بردارد.

همراه با ادامه حملات دولت اشغالگر ترک به باشور کوردستان و اصرار پارت دمکرات کوردستان مبنی بر ادامه همکاری با دولت ترک، نارضایتی‌های خلق و گروه‌های سیاسی نیز افزایش پیدا می‌کنند.

کوما جفاکین کوردستان، هنرمندان و روشنفکران هر چهار بخش از کوردستان تا کنون از پارت دمکرات کوردستان درخواست کرده بودند که وارد بازی‌ها و توطئه‌های دولت اشغالگر ترک نشوند، اما پارت دمکرات همچنان دشمنی خود را با کورد ادامه می‌دهد.

عبدالکریم سیکو دبیرکل حزب دمکراتیک کوردستان-سوریه در این باره اعلام نمود: در تاریخ کورد خیانت و توطئه‌های فراوانی روی داده‌اند. سیاست پارت دمکرات بر اساس دفاع از منافع ویژه این حزب شکل گرفته است. سیکو در رابطه با آغاز قیام خلق در باشور کوردستان علیه همکاریهای پارت دمکرات با دولت ترک به این حزب هشدار داده و اعلام کرد که هر گونه امتیازی به دشمنان خلق کورد خیانت بوده و از سوی خلق کورد پذیرفته نمی‌شود.

عبدالکریم سیکو ضمن انتقاد از مسعود بارزانی که هر گونه جنگ برادرکشی را تحریم کرده بود اظهار داشت: مسائلی که امروز در باشور کوردستان و خصوصا مناطق حفاظتی میدیا روی می‌دهند، نشان می‌دهند که بارزانی وعده‌های خود به خلق کورد را زیر پا گذاشته است.

دولت ترک علیه خلق کورد خصومت دارد

در رابطه با دشمنی و خصومت دولت ترک در مقابل دستاوردهای خلق کورد، عبدالکریم سیکو اظهار داشت: خصومت خلق کورد در مقابل کورد ریشه‌های عمیق دارد. همیشه با هدف قتل‌عام، به خلق کورد حمله کرده‌اند. برای خاتمه دادن به مسئله کورد، تمام نیروهای نظامی خود را بکار گرفته و از تمام ارتباطات بین‌المللی خود با کشورهای همسایه به این منظور استفاده کرده‌اند. سیکو در ادامه سخنان خود از پارت دمکرات درخواست کرد که دست از حمایتهای خود از دولت ترک بردارد، زیرا حمایت از دولت ترک در راستای مسئله کورد نیست.

خلق کورد با توطئه‌ای سهمگین روبرو شده است

عبدالکریم سیکو دبیرکل حزب دمکرات کوردستان سوریه در خاتمه سخنان خود تاکید کرد که خلق کورد با توطئه‌ای سهگین و گسترده روبرو شده است. خلق‌های منطقه بار دیگر اشغالگری عثمانی‌های جدید را نمی‌پذیرند و مداخلات ترک را در منطقه رد می‌کنند. لازم است که احزاب کورد برای حل مسئله کورد بر اساس درخواست‌های خلق عمل کنند.