خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

بدران چیا کورد از جزئیات تازه‌ای در خصوص دیدار مقامات خودمدیریتی با هیات عالی رتبه آمریکایی خبر داد

بدران چیا کورد اعلام نمود که دیدار هیات آمریکایی از شمال-شرق سوریه به منظور تاکید بر تداوم حمایت نظامی و سیاسی برای منطقه و با بهره‌گیری از تمام رویکردهای حمایتی، تلاش برای دسترسی به راه حلی سیاسی در جنگ سوریه بوده است.

روز گذشته وزرات امور خارجه امریکا اعلام کرد که هیاتی از این وزراتخانه با ریاست معاون وزیر امور خارجه آمریکا، جوی هود، آیمی کورتوونا نماینده ویژه این وزارتخانه در سوریه و زهرا بل ریاست مجلس امنیت ملی کاخ سفید در امور عراق و سوریه، از مناطق شمال-شرق سوریه دیدار کرده است. وزارت امور خارجه ترکیه همچنین اظهار داشته است که از ۱۶ آوریل به منظور دیدار با فرماندهان نظامی نیروهای سوریه دمکراتیک، مسئولان مجلس سوریه دمکراتیک و مقامات و روسای عشایر به این منطقه سفر کرده است.

بر اساس اظهارات مقامات خودمدیریتی، این هیات در دیدار خود دو نشست جداگانه را با نیروهای سوریه دمکراتیک و مجلس سوریه دمکراتیک و از طرف دیگر با مقامات خودمدیریتی دمکراتیک شمال-شرق سوریه و مجلس مدنی رقه برگزار کرده است. این نشست‌ها بدور از حضور خبرنگاران و پشت درهای بسته برگزار شد.

بدران چیا کورد معاون ریاست مشترک خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در این باره گفتگویی ویژه را با خبرگزاری هاوار انجام داده است.

در این گفتگو بدران اعلام کرد که در این دیدار هیات امریکایی بر این مسئله تاکید کرده است که آنها در جنگ علیه ترور از نیروهای سوریه دمکرانیک حمایت به عمل آورده و از طرف دیگر با کمک‌های انسان‌دوستانه و اقتصادی از ثبات و امنیت در منطقه حمایت کرده و تلاش می‌کنند تا اختلافات و نبردها در این منطقه کاهش پیدا کند. بدران چیا کورد در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت که این هیات همچنین تاکید کرده است که لازم است هیچگونه اجازه‌ای داده نشوند تا ثبات و امنیت در این منطقه کاهش پیدا کند. دیدار آنها نیز برای تاکید بر تداوم حمایت سیاسی و نظامی از طریق تلاش برای دست‌یابی به راه حلی سیاسی در جنگ سوریه بوده  است.

چیا کورد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که هیات روژآوا نیز به عنون نمایندگان سیاسی و نظامی منطقه شمال-شرق سوریه بر موانع و محدودیتهای سیاسی، نظامی و اقتصادی منطقه تاکید کرده و اظهار داشته‌اند که دولت جدید امریکا باید به عنوان یکی از طرف‌های نظامی، در تلاش‌های سیاسی برای حل مسئله نقش مهمی را ایفا کند.

بدران چیا کورد در ادامه اظهار داشت که: همچنین به وضعیت مناطق اشغال شده و خصوصا عفرین اشاره شده و در این نشست اعلام شد که این منطقه با حمله‌ای نابودگرانه روبرو شده است و لازم است که مرزی برای این جرایم گذاشته شود. همچنین در این نشست در خصوصص مشکلات اقتصادی و قطع جریان آب از سوی دولت ترک بر مناطق روژاوا نیز بحث و گفتگو شد.

چیا کورد همچنین اظهار داشت که تحرکات داعش و فعالیتهای مجدد این گروه در مناطق تحت اشغال ترکیه و بیابانهای سوریه گسترش پیدا کرده است. این مسئله نیز یکی از موضوعات مهم این دیدارها بودند. بدران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که این نخستین دیدار در این سطح بالا بوده و این دیدار از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

بدران چیا کورد معاون ریاست مشترک مناطق خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در خاتمه سخنان خود اظهار داشت که باید تمام تلاش‌های بین‌المللی بر اساس مبارزه علیه ترور، مشارکت واقعی و عملی برای یافتن راه حلی سیاسی برای تمام شهروندان سوریه باشد و در این باره افزود: بدون این مسئله افق هیچگونه راه حلی پیدا نمی‌شود، بلکه بر عکس این مسئله عمیقتر نیز می‌شود.