بروز اختلافات جدی در میان شورای میهنی کورد در سوریه

شورای میهنی کورد در سوریه اظهارات سعود الملک، رئیس این شورا را مبنی بر معرفی کردن دولت ترک به عنوان دشمن اصلی کورد رد کرد. از این طریق ENKS همکاری و ائتلاف خود با دولت ترک را تایید کرده و از طرف دیگر اختلافات جدی خود را با دولت ترک نشان داد

سعود الملک رئیس شورای میهنی کورد در سوریه و نماینده این شورا در ائتلاف سوری نیروهای انقلابی و اپوزیسیون رژیم سوریه، در پنلی که روز گذشته در قامشلو برگزار شد، اعلام کرد که دولت ترک دشمن اصلی خلق کورد بوده و اعضای ارتش میهنی سوریه هم تبهکار هستند.

شورای میهنی کورد در سوریه در ۱۵  دسامبر، با عنوان دبیرکل شورای میهنی کورد در سوریه بیانیه‌ای را صادر کرده بود. در این بیانیه شورا اظهارات رئیس خود را رد کرده و گفته بود که این موضع، اعلام نظر شخصی بوده و باعث ایجاد اختلاف و ناهماهنگی در میان اعضا شده است.

شورای میهنی کورد در سوریه در بیانیه خود ارتباط و پیوستگی خود را با دولت ترک صراحتا اعلام کرده و گفته است: "ما بر مطالباتمان برای ایجاد رابطه و تقویت مناسبات احترام آمیز با تمام افراد و گروه‌ها تاکید می‌کنیم که در دشواریها به خلق سوریه کمک و پشتیبانی کرده‌اند و در راه اسکان دادن پناه جوبان کمگ کرده‌اند، از دولت‌های بزرگ، دولت‌های منطقه‌ای و ترکیه تشکر می‌کنیم."