بریوان اسماعیل: حکومت اقلیم کوردستان خود را به رژیم ترک فروخته است

بریوان اسماعیل رئیس مشترک مجلس حزب اتحاد دمکراتیک اقلیم فرات از خلق باشور کوردستان خواست در خصوص سیاست‌ خیانت پ.د.ک بپاخیزند.

رژیم اشغالگر ترک از ٢٣ آوریل حملات فراگیری را علیه باشور کوردستان آغاز کرده و با مقاومت قهرمانانه نیروهای گریلا روبرو شده است. رژیم اشغالگر ترک که در جنگ با نیروهای گریلا با شکست روبرو شد به استفاده از سلاح‌های شیمیایی روی آورده است.

پ.د.ک در همکاری آشکار با ارتش ترک نیروهای گریلا را هدف حمله قرار می‌دهد. نظامیان پ.د.ک در کمین منطقه خلیفان ۵ گریلای کوردستان را به شهادت رساندند و یک  گریلا را به اسارت گرفتند.

وضعیت پ.د.ک برای خلق کورد عیان است

بریوان اسماعیل، ریاست مشترک اقلیم فرات مجلس حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) به خبرگزاری هاوار گفت:"رژیم ترک نیروهای گریلا را در کوهستان‌های باشور کوردستان آماج حمله قرار داده است. با این حملات می‌خواهند نیروهای کورد در باشور را نابود کنند. ما مشاهده می‌کنیم که چگونه ارتش ترک به راحتی در باشور جولان می‌دهد و به هر آنچه بخواهد دست می‌زند."

بریوان اسماعیل افزود:"موضع پ.د.ک کاملا واضح و آشکار است. این موضوع را در سیاست‌های پ.د.ک هم بوضوح می‌توان دید که هدف پ.د.ک نابودی ملت کورد است. این اولین خیانت پ.د.ک نیست، سال ٢٠١۴ هم پ.د.ک به خلق ایزدی شنگال خیانت کرد، ایچنین بود که ایزدیها با كشتار، ربودن و آوارگی مواجه شدند."

بریوان اسماعیل خاطرنشان کرد که پ.د.ک برای منافع رژیم ترکیه در باشور و روژاوا آماده است با ملت کورد بجنگد و فعالیت‌های آن هم این واقعیت را نشان می‌دهد.

وی افزود که حکومت اقلیم کوردستان نیز که از سوی پ.د.ک قبضه شده است عملا در راستای منافع دولت ترکیه عمل می‌کند و خود را به اردوغان فروخته است. به گفته بریوان اسماعیل آنچه که در جریان است یک توطئه بین‌المللی علیه ملت کورد است که پ.د.ک نیز در آن جای گرفته است.

بریوان اسماعیل، رئیس مشترک اقلیم فرات مجلس پ.ی.د در پایان سخنان خود از خلق کورد در چهاربخش کوردستان خواست تا موضع خود را نسبت به خیانت‌های پ.د.ک اعلام کنند و در اعتراض به اعمال و سیاست‌های این جریان بپاخیزند. وی از مادران مزدوران روژ خواست تا فرزندان خود را از چنگ پ.د.ک و ترکیه نجات دهند تا این خیانت به ملت کورد متوقف شود زیرا مسعود بارزانی از فرزندان آنها برای کوردکشی بهره می‌گیرد.