بریوان اسماعیل: زمان خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی فرا رسیده است

بریوان اسماعیل گفت: دولت ترک منبع ترور در منطقه بوده و دیگر زمان آن فرا رسیده است که نام پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی خارج شود.

آلمان در سال ۱۹۹۳ حزب کارگران کوردستان را حزب ممنوع اعلام کرده و بعد از آن بسیاری از کشورها مانند اسرائیل، آمریکا و انگلستان هم همان سیاست را در پیش گرفته و سپس بسیاری از کشورها نام پ.ک.ک را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دادند.

بریوان اسماعیل ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در منطقه فرات، در مورد درخواست خلق منطقه برای خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست سازمانهای تروریستی با خبرگزاری هاوار نیوز گفتگو کرد.

در این گفتگو بریوان اسماعیل خاطرنشان ساخت که قرار دادن حزب کارگران کوردستان در لیست سازمان‌های تروریستی، اشتباه بزرگ جامعه بین‌المللی بوده و در ادامه افزود: جامعه بین‌المللی خود قوانینی را اعلام می‌کند اما به آنها هم عمل نمی‌کند. اثبات این نکته هم دولت اشغالگر ترک است که کوه‌های کوردستان را با سلاح‌های شیمیایی هدف قرار می‌دهد، اما جامعه بین‌المللی در مقابل آن سکوت می‌کند. از همین رویداد می‌توان فهیمد که ریشه ترور در ترکیه بوده و جامعه بین‌المللی هم از آن حمایت می‌کند.

بریوان اسماعیل خاطرنشان ساخت که پ.ک.ک به هیچ کشوری حمله نکرده است، اما از کورد دفاع می‌کند و در ادامه افزود: مسئله‌ای که پ.ک.ک را از احزاب دیگر متمایز می‌کند، پروژه دمکراتیک نمودن است که تلاش می‌کند در خاورمیانه تحقق پیدا کند. از زمان تاسیس، این حزب جامعه جهانی را فرا می‌خواند، اما بیشتر کشورهای جهان با این حزب دشمنی می‌کنند. زمانیکه این دولت‌ها پ.ک.ک را به عنوان خطری برای خود دریافتند، بلافاصله نام آن را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دادند.

خلق منطقه با فعالیتهای گوناگون خواهان خارج کردن نام پ.ک.ک از این لیست هستند. در منطقه فرات، در روژآوای کوردستان هم کارزاری برای خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی از ابتدای سال جدید میلادی آغاز شده است.

بریوان اسماعیل از خلق منطقه درخواست کرد که به این کارزار پیوسته و در این باره خاطرنشان ساخت که زمان خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی فرا رسیده است. دیگر خلق منطقه پروژه دمکراتیک را شناخته و خواهان درهم شکستن قید و بندها هستند. بریوان اسماعیل در ادامه افزود که رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان افکار و اندیشه‌های خود را به خلق ارائه کرده و این افکار و اندیشه در سطح جهانی گسترش پیدا کرده‌اند.

بریوان اسماعیل در خاتمه اعلام کرد که چگونه حزبی که شنگال را از لوث تبهکاران داعش آزاد کرده است، هزاران غیرنظامی را آزاد کرده است می‌تواند تروریست باشد؟