بیانیه فرماندهی کل ق.س.د به مناسبت شهادت فرمانده سوسن و رِناس و سه مبارز ق.س.د

ق.س.د با این شهیدان تجدید پیمان کرده و گفته که انتقام آنها همچنان با مبارزه در چارچوب دفاع مشروع در برابر تجاوز ترکیه و مزدورانش ادامه دارد.

بیست و هشتم مردادماه پارسال بود که دو فرمانده یگان‌های مدافع خلق به اسامی سوسن بیرهات و رناس روژ بهمراه سه همرزمشان در حمله هوایی ترکیه به روژاوا شهید شدند. فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیك در یک بیانیه یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشته است.

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیك(ق.س.د) یاد و خاطره سوسن بیرهات و رناس روژ فرماندهان یگان‌های مدافع خلق و سه همرزم آنها که در حمله هوایی سال گذشته ترکیه به تل‌تمر شهید شدند را گرامی داشت.

ق.س.د با این شهیدان تجدید پیمان کرده و گفته که انتقام آنها همچنان با مبارزه در چارچوب دفاع مشروع در برابر تجاوز ترکیه و مزدورانش ادامه دارد.

این بیانیه تصریح می‌کند فرماندهان سوسن و رناس و رفقایشان، قهرمانان واقعی ما و مردم ما بودند که صمیمانه و خستگی‌ناپذیر تا آخرین لحظه از مردم و سرزمینشان دفاع کردند. آنها به دفاع از دستاوردهای انقلاب وفادار بودند و نقش بسزایی در مبارزات داشتنند.

ق.س.د اشاره کرده که خائنین دخیل در واقعه شهادت این رزمندگان در عملیات ضدجاسوسی سوگند شناسایی و دستگیر شده‌اند.

یکی از شهدای نوزدهم آگوست پارسال، از انقلابیون روژهلاتی بنام صلاح‌الدین شهابی از اهالی سقز بود که در میان همرزمانش به نام رناس روژ شناخته می‌شد. او برای دفاع از مردمش به روژاوا رفته بود و در سال‌های طولانی مبازراتش در برابر دول اشغالگر کوردستان و انواع گروههای تبه‌کار دشمن بشریت دلیرانه و بدون هیچ چشمداشتی سینه سپر کرد و به مردم تحت ستمش غرور و افتخار بخشید.

او فرمانده‌ای بزرگ بود که هرگز حاضر نشد زندگی تحت ظلم و بردگی را بپذیرد و این وضع را شایسه هیچ اجتماعی نمی‌دانست. بنابراین برای تغییر وضعیت کوشید و به همه جاذبەهای عمومی دنیا، به نفع ستمدیگان و فرودستان پشت کرد. این تصمیم فداکاری زیادی می‌خواست که در صلاح‌الدین شهابی موجود بود.

او الگویی برای ملتش بود و در یک قاب کوچتر، برای خانواده‌اش. رباز برادر کوچکتر او که از اروپا به گریلاهای کوردستان پیوسته بود هم هشت سال پیش در یک عملیات فدائیانه علیه نظامیان اشغالگر دشمن در باکور به کاروان شهدای جاویدان آزادی کوردستان ملحق شد.

پدر و مادر جگرسوختەی شهیدان رناس و رباز به داشتن چنین فرزندانی سربلندند که میلیون‌ها انسان در چهار پارەی وطن در برابر یاد عزیز و قامت استوارشان سر احترام فرود می‌آورند.