بیانیه مشترک ٣٣ حزب شمال و شرق سوریه به توافق احتمالی حکومت دمشق با آنکارا

احزاب شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: دولت دمشق از توافق با ترکیه دوری کند

نمایندگان ٣٣ حزب شمال و شرق سوریه در یک کنفرانس خبری در قامشلو که از توافق با رژیم ترکیه دوری کند و به خواستەهای مردم سوریه گوش بدهد.

بیانیه به دو زبان از سوی روسای مشترک حزب همبستگی سریانی‌ها و حزب سبزهای دمکراتیک قرائت شد. لقمان احمە که نسخه کوردی را قرائت می‌کرد گفت ترکیه در صدر طرف‌های متخاصمی بوده که در یازده سال گذشته موجب ویرانی‌ها و آوارگی و خونریزی‌های گسترده در سوریه شد.

او موضع کشورهای اجلاس آستانه شامل ایران، روسیه و ترکیه را مخرب دانست و گفت ترکیه بدنبال عدم دستیابی به اهدافش از طریق اشغال بخش از خاک سوریه و حمایت از گروههای تروریستی، اکنون از طریق روسیه می‌خواهد به دولت دمشق نزدیک شود.

رئیس مشترک حزب سبزها گفت ما طرح ترکیه که امیدهای مردم سوریه را برآورده نمی‌کند، به شدت رد می‌کنیم و از دولت دمشق می‌خواهیم از توافق با ترکیه که سوریه را ویران کرد، دوری کند.

بیانیه ٣٣ حزب سیاسی همچنین از حق نیروهای سوریه دمکراتیک در زمینه دفاع مشروع اعلام حمایت کرد و از ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا خواست شرارت حکومت ترکیه که داعش از آن نفع می‌برد را متوقف کند.

این احزاب در عین حال از گزینه گفتگو میان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه با دولت دمشق برای پیدا کردن یک راه حل دمکراتیك اعلام پشتیبانی کردند و خواستار همکاری دمشق با نیروهای سوریه دمکراتیک برای بیرون راندن نیروهای اشغالگر ترکیه شدند.