بعید نیست که توافقی بین‌المللی علیه خودمدیریتی صورت گیرد

ساکنان و اهالی منطقه جزیر ضمن اشاره به حملات همزمان دولت ترک به منطقه و شکست تبهکاران داعش در حسکه، همچنین سکوت جامعه بین‌المللی در مقابل حملات، اعلام کردند که بعید نیست علیه خودمدیریتی توافقی بین ترکیه و جامعه بین‌المللی شکل بگیرد.

با اعلام نیروهای سوریه دمکراتیک مبنی بر پیروزی در مقابل حملات تبهکاران داعش در زندان منطقه صناعی حسکه، دولت اشغالگر ترک حملات هوایی خود را به منطقه مخمور، شنگال، دیرک و منطقه شهبا آغاز کرد. این حملات با سکوت مجامع بین‌المللی و نیروهای حافظ صلح و ائتلاف بین المللی علیه داعش مواجه شده است.

محمد عبدالرحمن ریاست مشترک مجلس منطقه دیرک، هدف دولت اشغالگر ترک از حملات تبهکاران داعشی را به زندان منطقه صناعی، خواست اشغال منطقه و وارد آوردن ضربه به خودمدیریتی شمال-شرق سوریه عنوان کرده و گفت: دولت اشغالگر ترک تلاش دارد تا دموگرافی این منطقه را تغییر بدهد.

محمد ابراهیم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به برخودان در مقابل این حملات اظهار داشت: برخودان تاریخی نیروهای سوریه دمکراتیک و نیروهای امنیت داخلی این طرح را در هم شکسته و خط مقاومت نشان داد که نیروهای منطقه‌ای با حمایت خود، توانسته اند به این زندان حمله کنند. دولت ترک تحمل شکست داعش را در حسکه نداشته و با حملات خود به دیرک و مناطق دیگر تلاش کرده است تا انتقام خود را از این شکست بگیرد. دولت ترک حامی واقعی داعش بوده و حمایتهای مالی و نظامی خود را از این گروه ادامه می‌دهد. اردوغان رهبر فعال داعش بود و فرمان می‌دهد که منطقه را تحت کنترل خود قرار بدهد.

محمد ابراهیم در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار خلق‌های منطقه و حمایت آنها از نیروهای نظامی گفت: انسجام و اتحاد خلق‌های منطقه و حمایت آنها از نیروهایشان خصوصا در کارزار گرز خلق‌ها کاملا آشکار شد. همچنین مشارکت آنها در مراسم بدرقه شهدای این کارزار در شهرهای منطقه جزیر پیام آشکاری به دولت ترک بود. به همین دلیل بود که بعد از آن بار دیگر به منطقه حمله شد.

در منطقه تل تمر هم یکی از شهروندان با نام ولید شاگر طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار اعلام کرد که طی روزهای گذشته، حملات دولت اشغالگر ترک افزایش پیدا کرده و در بسیاری از مناطق شمال-شرق سوریه، حملات هوایی دولت ترک صورت گرفته‌اند. ولید شاگر اعلام کرد که این حملات بعد از شکست تبهکاران داعش در زندان صناعی افزایش پیدا کرده و در این باره اظهار داشت: این حملات نشان می‌دهند که حملات تبهکاران داعش به زندان صناعی غویران با حملات دولت اشغالگر ترک کاملا در ارتباط هستند. شاکر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و نیروهای روسی حاضر در منطقه مسئول حملات دولت اشغالگر ترک به شمال-شرق سوریه هستند.

شهروندان دیگری هم که با انها گفتگو شده است، اعلام کردند که حملات صورت گرفته به مناطق شمال-شرق سوریه دلیلی برای شکست آنها بوده و به همین دلیل حملات خود را به منطقه امن شمال-شرق سوریه افزایش داده‌اند. شهروند دیگری با نام محمد امین بر این باور است: اخیرا توطئه‌های پلیدی علیه این منطقه به اجرا درآمده‌اند. حمله به زندان صناعی، که اهداف بسیار وسیع و گسترده‌ای را دنبال می‌کرد با همکاری خلق و برخودان نیروهای سوریه دمکراتیک درهم شکسته شد. این شهروند هم سکوت دولتها حافظ صلح و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را در محکوم کرده و گفت بعید نیست توافقی بین دولت ترک و این نیروها برای از میان برداشتن تجربه شمال-شرق سوریه ایجاد شده باشد.