بزرگان و ریش سفیدان دیرالزور: با تمام توان از ق.س.د حمایت می‌کنیم

ریش سفیدان و سران قبایل دیرالزور حملات دولت اشغالگر ترکیه به شمال و شرق سوریه و سکوت روسیه و آمریکا در برابر این حملات را محکوم کردند و اعلام کردند: "ما در کنار ق.س.د به حملات پاسخ می‌دهیم."

شیوخ و بزرگان قبایل عرب دیرالزور نارضایتی و مخالفت خود با حملات دولت اشغالگر ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه و هدف قرار دادن غیرنظامیان را نشان دادند و آن را شدیدا محکوم کردند.

صلاح اسماعیل سلمان، یکی از بزرگان مجلس عشیره بوکمال اعلام داشت که ترکیه نه تنها در شمال و شرق سوریه، بلکه در سوریه و در کشورهای عربی سیاست وحشیگری، اشغال و جنایت را دنبال می‌کند و تلاش می‌کند امنیت خاورمیانه را تضعیف کند، ترکیه با این اقدامات سیاستهای منفعت‌طلبانه و ضدانسانی خود را دنبال می‌کند.

سلمان اظهار داشت که دولت ترکیه با حملات وحشیانه خود به شمال و شرق سوریه در تلاش است بافت جمعیتی منطقه را تغییر دهد و گفت: "این حکومت طی روزهای اخیر از هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح‌های ممنوعه در بسیاری از مناطق شـال و شرق سوریه استفاده شده و بیمارستان‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار داده است."

سلمان در ادامه به توافقات محرمانه بین روسیه، آمریکا و ترکیه اشاره کرد که تنها منافع این کشورها را تامین می‌کند و خاطرنشان کرد که هر سه تلاش می‌کنند زمان درگیری و تنش را افزایش دهند و اجازه نمی‌دهند که راه حلی سیاسی به دست آید که بتواند آزادی و دمکراسی را برای مردم شمال و شرق سوریه تضمین کند.

سلمان بر اهمیت همبستگی در برابر حملات اشغالگران دولت ترکیه تاکید کرد و گفت: "ما در همه مجامع خود به عنوان نمونه در نشست‌های شوراها، نهادها و ریش سفیدان، شیوخ و بزرگان قبیله، خواستار وحدت و همبستگی در برابر حملات وحشیانه به کشور و مردم خود در شمال و شرق سوریه هستیم."

صلاح اسماعیل سلمان از اتحادیه عرب، شورای حقوق بشر و سازمان ملل متحد خواست تا در این زمینه مداخله کرده و حملات دولت ترکیه به مردم شمال و شرق سوریه را متوقف کنند.

عبدالرحمن دخفیچ، ریش سفید و  رئیس قبیله شطات، حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه و جنایات آن علیه غیرنظامیان را محکوم کرد و گفت که ترکیه در تلاش است که بافت جمعیتی منطقه را تغییر داده و مردم را آواره کند. به گفته‌ی وی ترکیه سعی در احیای حکومت عثمانی در منطقه دارد و به این منظور اقدام به قتل‌عام انسان‌های دمکراسی‌خواه می‌کند.

دخفیج سکوت جامعه و سازمان‌های بین‌المللی و روسیه که به عنوان کشور "ضامن" تفاهامات صلح در منطقه است را  در برابر حملات و سیاست‌های ترکیه علیه مردم منطقه محکوم کرد و حمایت خود را از نیروهای ق.س.د اعلام کرد.

عبالرحمن دخفیج همچنین اظهار داشت: "از اینجا و از این طریق حمایت خود را از ق.س.د اعلام کرده و مجدداً تأکید می‌کنیم: ما در برابر همه اشغالگران که به دنبال تضعیف امنیت و صلح در مناطق ما هستند، محکم می‌ایستیم. ما مجددا تأکید می‌کنیم که همه با اتحاد و همبستگی خویش تقاص این جنایات را از دشمن خواهیم گرفت."

منبع: ANHA