چهار زن و کودک عضو خانواده‌های داعش به سوئد محول شدند

دو زن و دو کودک عضو خانوادەهای داعشی با امضای یک سند رسمی به هیئت سوئدی تحویل داده شدند

داعش طی سال‌های گذشته در مصاف با نیروهای سوریه دمکراتیك کلیه مناطق تحت اشغال خود را از دست داد و تبه‌کاران آن یا طی درگیری‌ها کشته شدند و یا دستگیر و زندانی. دهها هزار نفر از اعضای خانواده آنها شامل زنان و کودکان نیز تحت پوشش خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه در کمپ‌های موقت اسکان یافتند. آنها تابعئیت بیش از پنجاه کشور جهان را دارند و هرازگاهی برخی از آنها توسط دولت‌های مطبوعشان تحویل گرفته می‌شوند. آخرین اقدام را سوئد انجام داده است.

یک هیئت سوئدی با سفر به شهر قامشلو در روژاوا دو زن و دو کودک آنها را برای بازگرداندن به کشورشان تحویل گرفتند.

هیئت نمایندگان سوئدی از سوی مسئولان دایره روابط خارجی خودمدیریتی دمکراتیك شمال و شرق سوریه و لانه حسین مسئول دفتر ارتباطات یگان‌های مدافع زنان، ی پ ژ مورد استقبال قرار گرفت. طرفین همچنین درباره تحولات منطقه گفتگو کردند.

عبدالکریم عمر مسئول روابط خارجی خودمدیریتی در این دیدار به هجوم اخیر داعش به زندان حکسه اشاره کرد که تا مهار آن بیش از ١٢٠ شهید بر جا ماند. او به نقش ترکیه در تقویت و تشویق و احیای داعش برای این نوع حملات تأکید کرد که ثبات در منطقه را بهم می‌ریزد.

فردریک فلورن، سفیر سوئدی نیز از فداکاری اجتماعات منطقه در نبرد با داعش قدرداری کرد و گفت در مورد مسائل امنیتی، انسانی و امر مبارزه با تروریسم در نواحی شمال و شرق سوریه با خودمدیریتی این مناطق گفتگو کرده اند.

در پی این دیدار دو زن و دو کودک که اعضای خانوادەهای داعشی بودند با امضای یک سند رسمی میان طرفین به هیئت سوئدی محول شدند.