چندین غیرنظامی در حملات اخیر ترکیه کشته و زخمی شدند

در حملات نظامی اخیر ترکیه به شمال سوریه چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند. مجلس سوریه دمکراتیك می‌گوید تنها راه دفاع در برابر حملات است.

در حالی که روز گذشته هواپیماهای جنگی روسیه مواضع نیروهای تحت حمایت ترکیه در ادلب را بمباران کردند، ترکیه هم به بمباران حوالی عفرین اشغالی ادامه داده است. در آخرین حملات به بخش شیرآوا، دو خواهر ١٩ و ٢٠ ساله به اسامی یاسمین و نسرین زخمی شده‌اند.

حوالی شهر اشغالی گری‌سپی هم هدف حملات ترکیه قرار دارد. فرماندهان شورای نظامی گری‌سپی در یک تجمع خبری اعلام کردند دهستان‌های گری‌سپی و منطقه عین‌عیسی توسط سلاح‌های سنگین گلوله‌باران شده و پهبادهای ترکیه حملاتی انجام داده‌اند.

در سه روز گذشته دو غیر نظامی از جمله یک کودک ١۶ ساله بنام بوزان اوسه، جان خود را از دست داده و چهار تن زخمی شده‌اند.

منبج هم شهر دیگری در شمال سوریه است که مورد تهدید قرار دارد. حسن محمد علی، رئیس مشترک دفتر ارتباطات مجلس سوریه دمکراتیك در جلسه‌ای که دیروز در منبج برگزار شد در مورد این تهدیدها صحبت کرد.

او به حضور نظامی ترکیه از موصل عراق تا ادلب سوریه اشاره کرد و گفت منطقه امنی که از آن حرف می‌زنند، در واقع بخشی از پروژه احیای مرزهای میثاق ملی برای بازگشت به دوران عثمانی است که مرزهای ترکیه را تا حلب می‌داند.

حسن محمد علی تصریح کرد اگر نخواهیم وضعیت مناطق آزاد شده‌ به حال مناطق تحت اشغال ترکیه درآید، باید از مناطق امن خود دفاع کنیم.